KolejowyTransport

Iryo uruchamia najdłuższe i super szybkie połączenie w Hiszpanii!

Iryo to jeden z trzech przewoźników na hiszpańskich liniach kolejowych dużych prędkości

Przewoźnik Iryo uruchamia najdłuższe połączenie kolejowe dużych prędkości w Hiszpanii. Pociągi będą kursować na trasie Barcelona – Sevilla dwa razy dziennie od grudniowej zmiany rozkładu jazdy. Pojazdy pokonają 1093-kilometrową trasę w 5 godzin i 45 minut.

Iryo uruchamia najdłuższe połączenie w Hiszpanii

Przewoźnik Iryo przekazał, że najdłuższe połączenie kolejowe dużych prędkości w Hiszpanii będzie biegło bezpośrednio przez Madryt. Dotychczas podróżni musieli dokonywać przesiadki w stolicy. Teraz co prawda pociąg zatrzyma się w Madrycie na 20 minut, ale przesiadka nie jest konieczna. Bilety na przejazd zaczynają się od 25 euro, a pociąg po drodze zatrzymuje się jeszcze w Saragossie i Kordobie.

Jak informuje portal Zdopravy, Iryo to jeden z trzech przewoźników na hiszpańskich liniach kolejowych dużych prędkości. W listopadzie będzie obchodził swoją pierwszą rocznicę działalności. Obecnie obsługuje połączenia między Madrytem a Barceloną, Sewillą, Walencją i Malagą. Eksploatuje dwadzieścia jednostek pociągów Frecciarossa. Iryo to wspólne przedsięwzięcie włoskich kolei państwowych, Air Nostrum i firmy Globalvia.

Iryo uruchamia najdłuższe połączenie w Hiszpanii. Tysiąc kilometrów w sześć godzin
Iryo

Czytaj też: Najbogatsze kraje Europy. W Polsce tylko Warszawa powyżej średniej [RANKING]

Pierwsza prywatna szybka kolej w Hiszpanii

Iryo jest pierwszym przewoźnikiem na hiszpańskim rynku kolejowym zdominowanym przez kapitał prywatny: 31% należy do prywatnego Ferroviario de Levante S.L., którego właścicielem jest Air Nostrum, 24% do Globalvia, a 45% do włoskich kolei państwowych Trenitalia. Dzięki włoskiemu udziałowcowi na liniach będą jeździć sprawdzone jednostki ETR 1000 Frecciarossa wyprodukowane przez Alstom i Hitachi.

Czytaj też: Prywatny przewoźnik Iryo przełamał monopol Renfe po 31 latach

Przewoźnik zainwestował w start 800 mln euro. Nie chodzi o pociągi zastępcze, ale o zupełnie nowe zespoły trakcyjne. Konkurencja ze strony wielu przewoźników przyniosła obniżki cen i gwałtowny wzrost liczby pasażerów szybkich pociągów w Hiszpanii. Jednak w przeciwieństwie do Avlo i Ouigo nowy przewoźnik nie chce konkurować niższymi cenami, ale przede wszystkim przyciągać uwagę lepszą obsługą.

Pierwsza prywatna szybka kolej w Hiszpanii jest trzecim przewoźnikiem na liniach dużych prędkości w Hiszpanii. Państwowa firma Renfe już wcześniej uruchomiła tanią linię Avlo, a dwa lata temu francuskie koleje państwowe SNCF weszły na hiszpańskie linie z marką Ouigo.

Francuski przewoźnik zmodernizował pociągi. Przerobił je na elektryki

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button