MorskiTransport

Rekordowy import ładunków w USA w sierpniu!

Przełom czy fałszywy alarm na amerykańskim rynku ładunków?

Czy amerykański rynek ładunków wraca na właściwe tory? Sierpień 2023 roku przyniesie najwyższy poziom importu ładunków w największych portach kontenerowych w USA od prawie roku. Po burzliwych negocjacjach i strajkach na początku lata, branża detaliczna skupia się teraz na przygotowaniach do kluczowego sezonu świątecznego. Z najnowszego raportu Global Port Tracker wynika, że sprzedaż świąteczna napływa do kraju. Tylko czy owe prognozy oznaczają stabilizację rynku, czy nadal są powody do niepokoju?

Podsumowanie:

  • Sierpniowy wzrost związany z oczekiwaniami na sezon świąteczny.
  • Rozwiązane negocjacje pracownicze i strajki wpłynęły na wzrost dostaw.
  • Oczekiwania na ostatnie miesiące roku mieszane, ale z oznakami odbicia.

Znaczenie sierpniowego wzrostu ładunków w USA

Jak informuje serwis Material Handling & Logistics, sierpniowy przewidywany wzrost importu ładunków do poziomu 2,03 miliona TEU może być interpretowany jako sygnał pewnej stabilizacji na rynku. Tym samym, może to wskazywać na pewne uspokojenie po wcześniejszych fluktuacjach, które charakteryzowały ten sektor. Jest to pierwszy miesiąc od października ubiegłego roku, kiedy objętość ładunków osiągnęła takie wartości. Co istotne, kluczowym czynnikiem tego wzrostu, jak wynika z różnych analiz, są negocjacje i porozumienia zawarte w ostatnich miesiącach. Umowy te, które są istotnym elementem strategii, gwarantują sprawną dostawę towarów przed nadchodzącym sezonem zimowych świąt.

Czytaj również: Strajk w kanadyjskich portach zakończony. Powrót 7400 pracowników

Ponadto porozumienia, takie jak umowy związków zawodowych z United Parcel Service czy 13-dniowy strajk na zachodnim wybrzeżu Kanady, który zakończył się sukcesem, miały zasadniczy wpływ na rynek. Poza tymi kluczowymi negocjacjami, wielu detalistów przyjęło strategię aktywnego zmniejszania swoich zapasów w poprzednich miesiącach. To teraz prowadzi do większego popytu na przewozy, co może być również efektem tego wzrostowego trendu. W kontekście globalnych wyzwań i niepewności związanych z łańcuchami dostaw, sierpniowy wzrost w USA jest z pewnością pozytywnym sygnałem dla branży.

 

Wyjaśnienie sytuacji na rynku ładunków w USA

Objętość ładunków w pierwszej połowie 2023 roku wyniosła 10,5 miliona TEU, co oznacza spadek o 22% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku. Zrozumienie tego spadku wymaga przyjrzenia się różnym elementom składającym się na globalny rynek transportu.

Po pierwsze, choć odnotowano spadki, sierpień wydaje się być wyjątkiem, gdyż detalistom udało się zredukować zapasy zgromadzone w ciągu ostatnich 12-18 miesięcy. Ta redukcja zapasów połączona z wcześniejszymi umowami pracowniczymi, które doprowadziły do zakończenia strajków, przyczyniła się do wzrostu zapotrzebowania na przewozy.

Po drugie, pomimo wzrostu wydatków konsumenckich i zatrudnienia w USA, nadal obserwujemy spadek wartości importu, który pozostaje w trendzie rocznym. Może to być związane z globalnymi wyzwaniami, takimi jak niestabilność na rynkach surowców czy problemy związane z produkcją w niektórych krajach.

Wreszcie, sytuacja ta odzwierciedla również szersze wyzwania globalnego łańcucha dostaw, w tym opóźnienia w produkcji i problemy z transportem. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na kwestie związane z regulacjami celno-podatkowymi, które również wpływają na obraz rynku. Te skomplikowane czynniki razem rysują obraz rynku, który jest w stanie przejścia. Niemniej jednak są również oznaki stabilizacji, zwłaszcza w kontekście zbliżającego się kluczowego sezonu świątecznego.

Prognozy objętości ładunków w USA na nadchodzące miesiące

Prognozy objętości ładunków w USA na nadchodzące miesiące przedstawiają interesującą analizę trendów i perspektyw rynku. W lipcu przewiduje się 1,91 miliona TEU, co oznacza spadek o 12,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast sierpień zapowiada się bardziej obiecująco z prognozowanym poziomem 2,03 miliona TEU, co oznacza spadek o 10,2% w porównaniu z poprzednim rokiem. Jednakże warto zauważyć, że jest to pierwszy miesiąc od ostatniego października, w którym osiągnięto poziom 2 milionów TEU.

Wrzesień przewiduje się na poziomie 1,97 miliona TEU, co stanowi spadek o 3%, a październik na 1,99 miliona TEU, co stanowi spadek o 1%. Te liczby wskazują na stopniowe zmniejszanie się spadku, co może świadczyć o stabilizacji rynku. Jeszcze bardziej optymistyczne są prognozy na listopad i grudzień, gdzie przewiduje się odpowiednio wzrost o 8% i 10,7% rok do roku. To pierwszy wzrost roczny od czerwca 2022 roku, co może sygnalizować powrót do wzrostu po okresie spowolnienia.

Łączne liczby na 2023 rok mają wynieść 22,3 miliona TEU, co oznacza spadek o 12,8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dla porównania import za cały rok 2022 wyniósł 25,5 miliona TEU, co stanowi spadek o 1,2% w stosunku do rekordowego roku 2021, gdzie osiągnięto 25,8 miliona TEU. Te liczby i prognozy rysują skomplikowany obraz rynku, który z jednej strony nadal boryka się z wyzwaniami. Jednakże z drugiej strony, rynek wykazuje oznaki odbudowy i wzrostu, zwłaszcza w ostatnich miesiącach roku.

Czytaj również: Fed nie zaskakuje rynku. Stopy procentowe w USA najwyższe od 22 lat!

Podsumowując, sierpniowy wzrost importu ładunków w głównych portach kontenerowych kraju jest wynikiem skomplikowanej dynamiki. Ta dynamika obejmuje zarówno wydarzenia pracownicze, jak i globalne trendy gospodarcze. Choć prognozy na koniec roku są mieszane, można oczekiwać pewnego odbicia na koniec 2023 roku. Niemniej jednak niezbędna jest ciągła obserwacja rynku, aby zrozumieć, jak te tendencje mogą wpływać na przyszłość handlu. Na szerszą skalę, analiza tych trendów jest również kluczowa dla zrozumienia ogólnej sytuacji w gospodarce.

Ukraińcy zbombardowali rosyjski tankowiec obok Mostu Krymskiego

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button