
Pociągi dużych prędkości Iryo, obsługiwane przez spółkę joint venture włoskich kolei państwowych i prywatnej hiszpańskiej firmy Air Nostrum, rozszerzyły swoją siatkę połączeń na hiszpańskich liniach dużych prędkości o kolejny region.
Pociągi Iryo będą kursować do Andaluzji
Przewoźnik uruchomił dwie nowe trasy do Andaluzji. Pociągi Iryo będą kursować z Madrytu do Malagi oraz z Madrytu do Sewilli przez Kordobę. Jak informuje portal Zdopravy, uruchomienie nowych połączeń oznacza koniec monopolu państwowego Renfe na tych trasach. Pasażerowie powinni więc uzyskać nie tylko częstsze połączenia, ale przede wszystkim odczuć duży spadek cen, którego doświadczyli już podróżni na trasach między Madrytem a Barceloną.
Iryo, które obsługuje w Hiszpanii szybkie jednostki Frecciarossa 1000, zaczyna od dwóch par połączeń na obu trasach. Stopniowo będzie zwiększać częstotliwości do sześciu par połączeń do Sewilli i czterech do Malagi. Na tę samą trasę wyjedzie też francuski Ouigo, należący do państwowych kolei SNCF.
Today I've been checking out the BRAND NEW @iryo_eu route between #Málaga & #Madrid in the top class, Infinita Bistro 🚄🇪🇦 This service covers 512km in 2h35 & costs from €44 inc a great at-seat @_DiningCar service ☕👌🏻Overall, I was very impressed #Spain #NonstopEurotrip pic.twitter.com/sanmSDvnFW
— Nonstop Eurotrip 🇺🇦 (@nonstopeurotrip) April 2, 2023
Czytaj też: Hiszpania zainwestuje gigantyczne środki w Korytarz Atlantycki
Przewoźnik Iryo stawia na jakość usług
Iryo to stosunkowo nowa firma na rynku transportowym. Przewoźnik od samego początku stawia na jakość usług i innowacyjne rozwiązania dla pasażerów. Firma oferuje połączenia między ważnymi miastami Hiszpanii. Ceny biletów są konkurencyjne w porównaniu do innych przewoźników, co przyciąga klientów, którzy chcą zaoszczędzić na kosztach podróży. Prywatny przewoźnik ma szansę na zdobycie znaczącej pozycji na rynku kolejowym w Hiszpanii.
Iryo jest pierwszym prywatnym przewoźnikiem na hiszpańskim rynku kolejowym. 31% udziałów należy do prywatnego Ferroviario de Levante S.L., którego właścicielem jest Air Nostrum, 24% do Globalvia, a 45% do włoskich kolei państwowych Trenitalia. Przewoźnik zainwestował w start 800 mln euro, ale nie chce konkurować wyłącznie niższymi cenami, ale przede wszystkim przyciągać uwagę lepszą obsługą. Linia z Madrytu do Sewilli to pierwsze szybkie połączenie w Hiszpanii. Powstała w związku z Expo 1992, które odbyło się w Sewilli. Renfre straci monopol po 31 latach po jej otwarciu.
¡Bienvenidos a #CordobaEsp @iryo_eu! Un placer poder recibiros en vuestro viaje inaugural a #CordobaEsp que os recibe con los brazos abiertos pic.twitter.com/4jVYVmoUBJ
— José Maria Bellido (@jmbellidoroche) March 30, 2023
Czytaj też: Hiszpania uchwala nowe prawo. Przynajmniej 40% kobiet w zarządach spółek