Kalifornia zawarła umowę z firmą Stadler Rail w sprawie dostawy czterech jednostek FLIRT H2 napędzanych wodorem, z opcją na dostawę kolejnych 25 jednostek. Podpisanie tej umowy miało miejsce około roku po podpisaniu memorandum w sprawie dostawy nowych pociągów.
Kalifornia zamówiła pociągi wodorowe od Stadlera
Dla Stadlera jest to drugi kontrakt na pociągi wodorowe w Stanach Zjednoczonych. Zanim Kalifornia zamówiła FLIRTy, Stadler podpisał umowę z San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA).
Jak informuje portal Zdopravy, wartość nowego kontraktu wynosi 80 milionów dolarów. Firma dostarczy cztery jednostki pociągów wodorowych agencjom ds. transportu stanu Kalifornia (California State Transportation Agency – CalSTA) oraz Caltrans.
Czytaj też: Stadler testuje nowe jednostki KISS na słowackich torach
Firma przeprowadziła intensywne testy pociągu wodorowego zarówno w Szwajcarii, jak i w Stanach Zjednoczonych. Ansgar Brockmeyer, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Stadlerze, zaznaczył, że USA stanowi odpowiedni rynek dla napędu wodorowego, ponieważ istnieje tu niewiele zelektryfikowanych linii kolejowych.
Kalifornia liczy na zmniejszenie emisji związanych z transportem dzięki wprowadzeniu pociągów wodorowych. Jak informuje portal Zdopravy, pierwsza jednostka FLIRT H2 z kontraktu dla San Bernardino ma być gotowa do eksploatacji w przyszłym roku.
Stadler z zamówieniem na wodorowe pociągi wąskotorowe
Kilka miesięcy temu Stadler Rail, jako pierwsza firma na świecie, uzyskała kontrakt na dostawę nowych wąskotorowych jednostek napędzanych wodorem. Firma dostarczy aż dziesięć jednostek dla włoskiego przewoźnika Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST), działającego na Sardynii, oraz piętnaście dla Ferrovie della Calabria (FdC), która obsługuje wąskotorowe linie kolejowe w Kalabrii, na południu Włoch. Jak informuje portal Zdopravy, Stadler Rail potwierdził nowe zamówienie na wodorowe pociągi wąskotorowe w komunikacie prasowym. Po podpisaniu kontraktu na dostawę jednostek FLIRT H2 dla USA, firma otrzymała kolejne dwie umowy na pociągi wodorowe, tym razem od europejskiego klienta. Pociągi będą kursować po torach o szerokości 950 mm, a zakup zostanie sfinansowany z Narodowego Planu Odbudowy.
Czytaj też: Światowa gospodarka wybudza się ze snu! Motorem napędowym Chiny i USA
Firma Stadler będzie rozwijać i produkować jednostki w swoim zakładzie w siedzibie firmy w szwajcarskim Bussnangu, który od dawna specjalizuje się w mniejszych zleceniach. Będą to dwuwagonowe jednostki z aluminium, z ogniwami paliwowymi oraz zbiornikami na wodór umieszczonymi między wagonami. Każda jednostka będzie miała długość około 50 metrów, oferując 89 miejsc siedzących i 66 miejsc do stania. Pociągi będą bezbarierowe, umożliwiając przewóz rowerów, wózków dziecięcych oraz wózków inwalidzkich.
Znajdziesz nas w Google NewsGiga zamówienie na pociągi bateryjne Stadler! 120 jednostek dla ÖBB
Jeden komentarz