PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Giga zamówienie na pociągi bateryjne Stadler! 120 jednostek dla ÖBB

Nowe jednostki będą obsługiwać głównie wschodnią część kraju, a zasięg jednostki na jednym ładowaniu wyniesie około 100 kilometrów

Stadler dostarczy aż 120 jednostek akumulatorowych dla austriackich kolei. ÖBB planuje zastąpić nimi pociągi spalinowe. Pierwsze pociągi bateryjne Stadler pojawią się na trasie z doliny Dunaju do granicy czeskiej.

Pociągi bateryjne Stadler trafią do Austrii

Firma Stadler Rail zdobyła kolejne duże zamówienie w Austrii i jednocześnie największy dotychczasowy kontrakt na jednostki elektryczne zasilane baterią (BEMU). Austriackie koleje federalne (ÖBB) otrzymają aż 120 jednostek FLIRT Akku. Pociągi bateryjne Stadler zastąpią obecne pociągi spalinowe i jednostki jeżdżące na trasach bez elektryfikacji. Jak informuje portal Zdopravy, Stadler i ÖBB ogłosiły podpisanie ramowej umowy w oświadczeniu prasowym. ÖBB planuje złożyć pierwsze zamówienie jesienią tego roku, dotyczące szesnastu jednostek.

Jeśli chcemy spełnić zobowiązania klimatyczne, transport kolejowy musi być bardziej zrównoważony. Dlatego zdecydowaliśmy się zainwestować w alternatywne źródła napędu– powiedział Peter Spuhler, dyrektor generalny Stadler.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Jak informuje portal Zdopravy, nowe jednostki będą obsługiwać głównie wschodnią część kraju, a zasięg jednostki na jednym ładowaniu wyniesie około 100 kilometrów. FLIRT Akku utrzymuje światowy rekord w długości jazdy na baterii. Jednostki będą działać pod nazwą CityJet, którą przewoźnik już wykorzystuje dla innych jednostek w transporcie regionalnym. Wartość ramowej umowy wynosi 1,3 miliarda euro. Pierwsza jednostka ma wejść do użytku w 2028 roku na Kamptalbahn, czyli trasie łączącej Křemži (Krems) i Sigmundsherberg w Dolnej Austrii, kierującej się w stronę granicy czeskiej. Również Czechy rozważają zakup elektrycznych jednostek na baterie. Natomiast w Holandii, zamiast zakupu tego typu jednostek, zdecydowano się na elektryfikację tras.

ÖBB zamawia piętrowe pociągi Stadler

Zaledwie dwa tygodnie temu austriacki przewoźnik Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) zamówił kolejne dwupokładowe pociągi od szwajcarskiego producenta Stadler Rail. Konkretnie chodzi o 14 sześciowagonowych jednostek do transportu międzymiastowego oraz 21 czterowagonowych jednostek do połączeń regionalnych. Całkowita wartość zamówienia ÖBB wynosi około 600 milionów euro, a nowe pociągi od Stadler będą miały około 480 miejsc siedzących, czyli o jedną piątą więcej niż obecne jednopokładowe Railjety. Jednostki przeznaczone do dalekobieżnego transportu będą mogły osiągać prędkość nawet do 200 km/h i nosić nazwę handlową Railjet. Jak informuje portal Zdopravy, ÖBB twierdzi, że będą to pierwsze dwupokładowe Railjety we flocie. Obecnie przewoźnik posiada jednopokładowe zestawy typu push-pull, produkowane przez Siemensa.

Czytaj też: Railjet wciąż w modzie. ÖBB zamawia kolejne pociągi od Stadler

Jesteśmy dumni z tego wyniku i podejmujemy działania mające na celu dalsze zwiększenie pojemności naszych pociągów. Inwestujemy w serce naszej długodystansowej komunikacji, czyli Railjet, i po raz pierwszy rozszerzamy istniejący tabor o nowoczesne dwupokładowe pociągi – powiedział dyrektor generalny ÖBB, Andreas Matthä.

Stadler dostał zamówienie na wodorowe pociągi wąskotorowe

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button