Włoski GTS wkracza na polski rynek przewozów towarowych
Firma planuje również częstsze dostawy między północną a południową częścią Włoch
GTS, jeden z największych włoskich przewoźników intermodalnych, wszedł na polski rynek przewozów towarowych. Przedsiębiorstwo, we współpracy z firmą logistyczną Codognotto Group, dostarcza ładunki pomiędzy miejscowością Piacenza we Włoszech a Gliwicami w Polsce.
Firma GTS wchodzi na polski rynek przewozów cargo
Współpraca umożliwia GTS Rail wejście na polski rynek przewozów. Firma odpowiada za ruch pociągów między Piacenza a Gliwicami. Obecnie pociągi kursują osiem razy w tygodniu, ale w przyszłości planowane jest zwiększenie liczby przewozów do czternastu razy w tygodniu.
Trakcję dla pociągu Piacenza-Gliwice obsługuje nasza firma GTS Rail, który odbywa 8 kursów w tygodniu, ale jesteśmy gotowi zwiększyć ich liczbę do 14 – powiedział Massimo Marra, Dyrektor ds. Sprzedaży i Projektów w GTS.
Czytaj też: Ustawa o delegowaniu podpisana przez prezydenta – jakie zmiany czekają firmy transportowe?
Jak informuje portal IHO, w jednym składzie znajdują się trzydzieści dwa kontenery, w których przewozi się głównie żywność, napoje, meble i wyroby stalowe. Według partnerów, ta współpraca przenosi ponad pięćdziesiąt tysięcy ton towarów z dróg na kolej.
Rozwój firmy
Firma planuje również częstsze dostawy między północną a południową częścią Włoch. Rozszerzenie usług stało się możliwe dzięki temu, że GTS przejęło w styczniu zarządzanie terminalem logistycznym Interporto Campano, położonym trzydzieści kilometrów na wschód od Neapolu.
Jak informuje portal IHO, w ciągu ostatnich dwóch lat Codognotto Group zainwestowało znaczną sumę w zwiększenie intermodalności. Firma wydała ponad 10 milionów euro na digitalizację oraz specjalne pojazdy do połączonego transportu drogowo-kolejowego.
Czytaj też: Transport Intermodalny w Polsce: GUS opublikował dane na 2022 Rok
GTS Rail może pochwalić się również uruchomieniem najdłuższej w Europie bezpośredniej trasy intermodalnej. W październiku ubiegłego roku uruchomione zostało połączenie kolejowe pomiędzy stacją kolejową Bari Lamasinata, na południowo-wschodnim wybrzeżu Włoch, a portem Zeebrugge, w północnej Belgii. Jak poinformował GTS, pociąg został nazwany 2SeasTrain, ponieważ łączy Morze Śródziemne z Morzem Północnym. Czas przejazdu na trasie o długości 2000 km wynosi około 48 godzin, a każdy pociąg może przewieźć 32 jednostki.
SUUS oferuje codzienny transport drobnicowy do krajów bałtyckich