IntermodalnyKolejowyTransport

Włoski GTS wkracza na polski rynek przewozów towarowych

Firma planuje również częstsze dostawy między północną a południową częścią Włoch

GTS, jeden z największych włoskich przewoźników intermodalnych, wszedł na polski rynek przewozów towarowych. Przedsiębiorstwo, we współpracy z firmą logistyczną Codognotto Group, dostarcza ładunki pomiędzy miejscowością Piacenza we Włoszech a Gliwicami w Polsce.

Firma GTS wchodzi na polski rynek przewozów cargo

Współpraca umożliwia GTS Rail wejście na polski rynek przewozów. Firma odpowiada za ruch pociągów między Piacenza a Gliwicami. Obecnie pociągi kursują osiem razy w tygodniu, ale w przyszłości planowane jest zwiększenie liczby przewozów do czternastu razy w tygodniu.

Trakcję dla pociągu Piacenza-Gliwice obsługuje nasza firma GTS Rail, który odbywa 8 kursów w tygodniu, ale jesteśmy gotowi zwiększyć ich liczbę do 14 – powiedział Massimo Marra, Dyrektor ds. Sprzedaży i Projektów w GTS.

Czytaj też: Ustawa o delegowaniu podpisana przez prezydenta – jakie zmiany czekają firmy transportowe?

Jak informuje portal IHO, w jednym składzie znajdują się trzydzieści dwa kontenery, w których przewozi się głównie żywność, napoje, meble i wyroby stalowe. Według partnerów, ta współpraca przenosi ponad pięćdziesiąt tysięcy ton towarów z dróg na kolej.

Rozwój firmy

Firma planuje również częstsze dostawy między północną a południową częścią Włoch. Rozszerzenie usług stało się możliwe dzięki temu, że GTS przejęło w styczniu zarządzanie terminalem logistycznym Interporto Campano, położonym trzydzieści kilometrów na wschód od Neapolu.

Jak informuje portal IHO, w ciągu ostatnich dwóch lat Codognotto Group zainwestowało znaczną sumę w zwiększenie intermodalności. Firma wydała ponad 10 milionów euro na digitalizację oraz specjalne pojazdy do połączonego transportu drogowo-kolejowego.

Czytaj też: Transport Intermodalny w Polsce: GUS opublikował dane na 2022 Rok

GTS Rail może pochwalić się również uruchomieniem najdłuższej w Europie bezpośredniej trasy intermodalnej. W październiku ubiegłego roku uruchomione zostało połączenie kolejowe pomiędzy stacją kolejową Bari Lamasinata, na południowo-wschodnim wybrzeżu Włoch, a portem Zeebrugge, w północnej Belgii. Jak poinformował GTS, pociąg został nazwany 2SeasTrain, ponieważ łączy Morze Śródziemne z Morzem Północnym. Czas przejazdu na trasie o długości 2000 km wynosi około 48 godzin, a każdy pociąg może przewieźć 32 jednostki.

SUUS oferuje codzienny transport drobnicowy do krajów bałtyckich

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button