IntermodalnyTransport
Gorące newsy

METRANS przejmuje centrum logistyczne w Terminalu Małaszewicze

Terminal Małaszewicze zyskuje ważnego partnera strategicznego, którym jest firma METRANS. Spółka przejęła centrum logistyczne CL Europort, które zarządzało terminalem kontenerowym. Lokalizacja ta jest szczególnie ważna ze względu na swoje umiejscowienie na mapie Europy. I co najważniejsze — ma wpływ na rozwój Nowego Jedwabnego Szlaku. Dzięki temu Małaszewicze dołączą do najważniejszych hubów logistycznych na Starym Kontynencie.

Terminal Małaszewicze: METRANS przejmuje operatora CL Europort

Jak informuje serwis branżowy HHLA, dzięki przejęciu operatora CL Europort, który mieści się tuż przy przejściu granicznym Małaszewicze — Brześć, spółka METRANS włączy go do swojej do sieci hubów logistycznych. METRANS to jedna z największych spółek tego na Starym Kontynencie, dzięki czemu Terminal Małaszewicze zyska na znaczeniu w całej Europie.

Zobacz również: Terminal Małaszewicze szybko się rozrasta. W planach kolejne inwestycje

Wszystko dlatego, że centrum logistyczne CL Europort znajduje się zaledwie cztery kilometry od kolejowego przejścia granicznego w Terespolu na Białorusi oraz osiem kilometrów od przejścia drogowego w Koroszczynie. Małaszewicze stanowią zatem pomost między państwami członkowskimi UE a Rosją, a nawet Chinami.

Źródło: HHLA

Zobacz również: Park Logistyczny Małaszewicze – rozbudowa terminalu granicznego

Ten odcinek linii kolejowej jest częścią drugiego paneuropejskiego korytarza transportowego (Berlin, Warszawa, Mińsk, Moskwa). W Małaszewiczach spotykają się systemy kolejowe Europy Zachodniej i Rosji, dlatego możliwa jest zmiana rozstawu torów z 1,520 mm na 1,435 mm. Na tej osi transportowej działa również operator kolejowy Eurotrans, z którym METRANS ma obecnie strategiczne partnerstwo.

METRANS dzięki Terminalowi Małaszewicze zdobędzie okno na Nowy Jedwabny Szlak

Jak wskazał Peter Kiss, prezes zarządu grupy METRANS:

Małaszewicze stanowią pomost pomiędzy krajami członkowskimi UE, Rosją, a nawet Chinami. Nasz pomysł na terminal hubowy sprawdził się, a nowy terminal doskonale uzupełni naszą sieć intermodalną. Duża część międzynarodowych przewozów kolejowych, które trafiają stąd do Chin, już teraz przebiega przez ten terminal. Również w tym segmencie chcemy się dalej rozwijać dzięki naszej strategicznej współpracy z Eurotransem.

Spółka wskazuje również, że:

Dzięki przewozom kolejowym na trasach białoruskich i rosyjskich operator kolejowy Eurotrans zapewnia idealne rozszerzenie sieci Metrans. Wykorzysta ono część potencjału Eurotransu, aby zaoferować nowe produkty kolejowe do i z Brześcia oraz dalej na wschód. Dzięki temu zagwarantuje jakość istniejących usług.

Zobacz również: Czy kryzys na granicy wpłynie na całą Unię Europejską?

Terminal Małaszewicze coraz istotniejszy na mapie Europy

Tymczasem CL Europort będzie prowadzona przez dwóch dyrektorów, którymi są Mirosław Smulczyński oraz Martin Koubek. Pierwszy z nich jest obecnym prezesem firmy, który według Portalu TSL.pl dołączy do grona menadżerów METRANS oraz będzie zarządzał jej operacjami i inwestycjami. Natomiast Koubek kierowniczy departamentem Nowego Jedwabnego Szlaku w METRANS od 2018 roku. Jego głównym zadaniem będzie działalność sprzedażowa.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button