
CMA CGM ogłosiło zakończenie procesu przejęcia dwóch terminali kontenerowych w Porcie Nowego Jorku i New Jersey. CMA CGM, przejmując terminale w Nowym Jorku, chce rozszerzyć swoją obecność w łańcuchu dostaw w Stanach Zjednoczonych.
CMA CGM oficjalnie przejęło dwa terminale
W grudniu ubiegłego roku przewoźnik zawarł umowę na zakup terminali Bayonne i Nowy Jork od kanadyjskiej firmy Global Container Terminals (GCT). Jak informuje portal Marine Link, warunki transakcji nie zostały ujawnione, ale doniesienia medialne mówią, że wartość tej umowy może wynosić około 3 miliardy dolarów.
Dzięki tej strategicznej inwestycji, grupa umacnia swoją pozycję jako globalny operator terminali portowych i czołowy gracz w łańcuchu dostaw w Stanach Zjednoczonych, oferujący kompleksowe rozwiązania dla klientów na całym świecie – ogłosiło CMA CGM w oświadczeniu informującym o finalizacji umowy.
Jak wskazuje CMA CGM, nowe terminale w Nowym Jorku pomogą rozszerzyć obecność firmy w łańcuchu dostaw ma wschodnim wybrzeżu USA.
Czytaj też: Wyniki finansowe CMA CGM. Gigant zarabia miliard na kwartał
Te dwa nowe aktywa zapewniają grupie flagowe operacje terminalowe w kluczowym punkcie wejścia na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. To przejęcie wzmocni rolę Wschodniego Wybrzeża w zapewnianiu bezpieczeństwa łańcucha dostaw w Stanach Zjednoczonych i poprawi odporność sieci – wskazała firma.
Przewoźnik posiada już 7 terminali w USA
CMA CGM podkreśliło, że będzie zarządzać tymi dwoma wielozadaniowymi obiektami przy udziale obecnej kadry zarządzającej. Grupa ogłosiła swoje zamiary dalszego rozwoju dwóch terminali, planując zwiększenie pojemności placu i nabrzeża, poprawienie bezpośredniego dostępu kolejowego i drogowego oraz redukcję emisji.
Czytaj też: Dostawy gazu zagrożone. Pracownicy Chevron w Australii rozpoczną strajk
Jak informuje portal Marine Link, przejęcie poszerza portfel terminali CMA CGM w Stanach Zjednoczonych do siedmiu, w tym terminali zarówno na wschodnim, jak i zachodnim wybrzeżu. Podobnie jak konkurencja w branży przewozów morskich, CMA CGM zwiększyło swoją obecność w infrastrukturze portowej oraz usługach transportu nie-morskiego. Celem firmy jest zwiększenie zdolności przeładunkowych terminali o ponad 50% w ciągu najbliższych 10 lat.
Evergreen, CMA CGM i Maersk kupili kontenerowce za 5 miliardów