Linie Finnair opracowały rewolucyjną kampanię recyklingu, przekształcając stare mundury w materiały kompozytowe, z których produkuje się meble ogrodowe.
Finnair zmienia stare mundury w meble ogrodowe
Jednym z najważniejszych punktów na agendzie każdej linii lotniczej jest znalezienie strategii zmniejszających negatywny wpływ na środowisko. Jak informuje portal Simple Flying, oprócz inwestowania w nowoczesne, paliwooszczędne samoloty i korzystania ze zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), niektóre linie lotnicze myślą nieszablonowo, aby znaleźć alternatywne sposoby osiągnięcia celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Przykładowo przewoźnik Finnair wprowadził nową kampanię recyklingu, w której wykorzystuje stare mundury, by wyprodukować… meble ogrodowe. Proces polega na łączeniu rozdrobnionych tekstyliów z mundurów z plastikowymi cząstkami pochodzącymi z recyklingu, aby stworzyć nowe materiały kompozytowe.
Czytaj też: Atlas Ward buduje zakład recyklingu baterii w Zawierciu
Jak informuje portal Simple Flying, zalety materiałów kompozytowych to przede wszystkim wysoka trwałość, możliwość ponownego recyklingu po zakończeniu ich cyklu życia oraz zapobieganie przerobieniu zużytych ubrań na odpadki.
Mundury mogą być wielokrotnie recyklingowane
Merja Lindberg, kierownik ds. uniformów w Finnair, wyjaśniła, w jaki sposób fiński producent odzieży Image Wear wykorzystuje swoją wiedzę, aby przekształcić zużyte mundury przewoźnika w surowce, które później mogą być używane do produkcji materiałów kompozytowych. Następnie te materiały stają się częścią nowych, wytrzymałych produktów, takich jak stoły i ławki.
Trudno uwierzyć, że stylowe mundury noszone przez załogę naziemną i pokładową Finnair w pewnym momencie staną się częścią mebli. Przy użyciu zrównoważonych praktyk produkcyjnych Image Wear miesza rozdrobnione tekstylia z tych mundurów z plastikowymi cząstkami pochodzącymi z recyklingu, tworząc nowe materiały kompozytowe. Składają się one w 48% ze zrecyklingowanych tekstyliów, w 48% ze zrecyklingowanego plastiku i w 4% ze spoiw i mogą być kształtowane w różne przedmioty specjalnie przeznaczone do użytku na zewnątrz – opisała.
Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji
Kati Tukiainen, menedżer Image Wear, komentując nową kampanię recyklingu Finnair, podkreśliła liczne zalety materiałów kompozytowych.
Najważniejszą z nich jest trwałość, szacowana na nawet 50 lat. Ponadto, po zakończeniu swojego cyklu życia, te przedmioty mogą być ponownie poddane recyklingowi i przekształcone w nowe produkty. Dzięki temu recykling zużytych ubrań zapobiega ich zamienianiu się w odpady i stopniowo przedłuża ich żywotność w nowych różnych formach – wskazała.
Jak informuje portal Simple Flying, fiński przewoźnik narodowy wprowadził mundury po raz pierwszy w 1947 roku, kiedy to poprzednik Finnair, Aero O/Y, zatrudniał sześć stewardes. Mężczyźni jako stewardzi zostali zatrudnieni później, w 1959 roku. Charakterystyczny granatowy garnitur linii lotniczej został zaprojektowany przez krawca w męskim sklepie krawieckim w słynnym domu handlowym Stockmann w Helsinkach. Obecny mundur linii lotniczej został zaprojektowany przez Ritva-Liisę Pohjalainen i wprowadzony w 2011 roku.
Aktualne mundury głównie koncentrują się na komforcie i dobrej kondycji tych, którzy je noszą. Dodatkowo, te mundury zostały zaprojektowane tak, aby były jak najtrwalsze, a jednocześnie spełniały zasady zrównoważonego rozwoju linii lotniczej.
Znajdziesz nas w Google News