DrogowyTransport
Gorące newsy

UE wprowadza zakaz wjazdu rosyjskich przyczep. Co się zmienia?

W ramach 11. pakietu sankcji dokonano rozszerzenia istniejącego zakazu wjazdu rosyjskich pojazdów na terytorium UE

Rada Unii Europejskiej przyjęła 11. pakiet sankcji przeciwko Rosji. W ramach tego pakietu w życie wszedł zakaz wjazdu wszystkich rosyjskich przyczep i naczep. Jednocześnie, organy państwa członkowskiego otrzymały uprawnienia do wydania zgody na transport towarów przez przedsiębiorstwo mające siedzibę w Rosji.

Zakaz wjazdu rosyjskich przyczep i naczep już obowiązuje

W ramach nowych przepisów 11. pakietu sankcji, postanowiono rozszerzyć dotychczasowe ograniczenia oraz wprowadzić nowe zakazy związane z transportem drogowym. To Polska zaproponowała zaostrzenie sankcji dotyczących rosyjskiego transportu drogowego, aby wzmocnić uczciwą konkurencję na rynku przewozów drogowych w Europie. Celem pakietu było ograniczenie aktywności rosyjskich przewoźników na rynku UE, a także zmniejszenie przychodów branży, która wciąż przyczynia się do wzrostu potencjału gospodarczego agresora.

Czytaj też: Ukraina nakłada sankcje na Koleje Białoruskie, ale nie na rosyjskie

W ramach 11. pakietu sankcji dokonano rozszerzenia istniejącego zakazu wjazdu rosyjskich pojazdów na terytorium Unii Europejskiej, który obowiązywał od kwietnia ubiegłego roku. Po wprowadzonych zmianach, zakaz wjazdu dotyczy teraz również przedsiębiorstw transportu drogowego, które wykonują transport towarów na obszarze Unii Europejskiej przy użyciu rosyjskich przyczep i naczep. Nawet jeśli te przyczepy lub naczepy są holowane przez samochody ciężarowe zarejestrowane w innych państwach niż Federacja Rosyjska, zakaz wjazdu nadal obowiązuje.

Polska nie wydaje zezwoleń dla rosyjskich firm

Jednocześnie, organy państwa członkowskiego otrzymały uprawnienia do wydania zgody na transport towarów przez przedsiębiorstwo mające siedzibę w Rosji lub dowolne inne przedsiębiorstwo transportu drogowego. Dotyczy to sytuacji, gdy towary są przewożone przy użyciu przyczep lub naczep zarejestrowanych w Rosji, nawet jeśli są one ciągnięte przez samochody ciężarowe zarejestrowane w innych państwach. Decyzja o takim transporcie może być podjęta przez właściwe organy, które ustalają, czy jest on niezbędny.

Czytaj też: Rosyjska gospodarka przetrwała sankcje, ale nie przetrwa nieuniknionej zagłady

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że w Polsce nie został powołany właściwy organ do wydawania takich zezwoleń, więc obecnie nie są one udzielane. W takiej sytuacji, w przypadku pojazdu zarejestrowanego w Rosji, jedyną możliwością jest tranzytowy przejazd przez terytorium Polski do innego państwa członkowskiego UE, na podstawie zezwolenia wydanego przez to konkretne państwo członkowskie.

Sankcje uderzyły w estońskie koleje! Milionowe straty przewoźnika

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button