KolejowyTransport

PKP Intercity odbiera pierwsze sześć pociągów FLIRT z Siedlec

Kontrakt obejmuje także utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat

Polski przewoźnik PKP Intercity odebrał połowę z 12 nowoczesnych elektrycznych pociągów FLIRT, które zostały wyprodukowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. Druga połowa taboru ma zostać dostarczona do przewoźnika przed końcem czwartego kwartału tego roku. Wartość kontraktu przekraczająca miliard złotych pozwoli na zwiększenie liczby połączeń na najpopularniejszych trasach.

PKP Intercity odbiera pierwsze pociągi FLIRT

Najnowocześniejsze pojazdy, które są częścią programu inwestycyjnego o nazwie „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji„, zostały dostarczone w ramach zamówienia o wartości ponad miliarda złotych. Program ten stanowi największą inwestycję w historii spółki, a umowa na produkcję 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych została podpisana między PKP Intercity a firmą Stadler Polska już w 2019 roku. Kontrakt obejmuje także utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat.

Czytaj też: Stadler przenosi produkcję Flirtów z Białorusi do Polski

Odebrane przez PKP Intercity pociągi FLIRT zostaną dostosowane do prędkości 160 km/h, co umożliwi korzystanie ze zmodernizowanych linii kolejowych. Nowe pojazdy od Stadler Polska będą kursować na popularnych trasach obejmujących całą Polskę:

  • Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin,
  • Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków,
  • Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków,
  • Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice,
  • Olsztyn – Warszawa – Kraków,
  • Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.

Każda inwestycja PKP Intercity jest przeprowadzana z myślą o naszych pasażerach, których zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Nowoczesne pojazdy, jak te właśnie odebrane od Stadler Polska, są namacalnym dowodem na pozytywną zmianę polskiej kolei. Coraz więcej połączeń jest obsługiwanych przez nowy lub zmodernizowany tabor, dzięki czemu kolej staje się coraz bardziej preferowanym przez pasażerów środkiem transportu – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Ogromne zamówienie

W nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie będą mogli skorzystać z udogodnień, takich jak klimatyzacja, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet oraz dedykowane miejsce na przewóz rowerów. Dodatkowo, pojazdy zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe jednostki są objęte monitoringiem, a przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca w klasie drugiej oraz 60 miejsc w klasie pierwszej.

Warto podkreślić, że obecnie dostarczane pojazdy FLIRT są w pełni kompatybilne z jednostkami FLIRT, które zostały przekazane przez Stadler Polska do PKP Intercity w 2015 roku. To oznacza, że jednostki z 2015 roku mogą być swobodnie połączone z najnowszymi pojazdami z tej serii. To zapewnia przewoźnikowi dużą elastyczność operacyjną.

Jestem przekonany, że produkowane przez Stadler Polska pojazdy będą bardzo dobrze służyły przewoźnikowi, ale przede wszystkim pasażerom. To kolejne składy tego typu, które dostarczamy PKP Intercity, co jest dowodem zaufania do naszej pracy i potwierdzeniem wysokiej jakości pojazdów z naszej siedleckiej fabryki – mówi Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Lekka aluminiowa konstrukcja nowych pojazdów przekłada się na niższe zużycie energii. Ponadto, są one wykonane z ekologicznych materiałów, które mogą być poddane recyklingowi. Dodatkowym atutem jest system odzyskiwania energii, który umożliwia zwracanie do sieci trakcyjnej energii wytworzonej podczas hamowania. Wprowadzenie wygłuszenia akustycznego wewnątrz pojazdów zapewnia również większy komfort podróży i przyczynia się do ograniczenia emisji hałasu do wnętrza składów.

W ramach strategii taborowej o nazwie „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do roku 2030 narodowy przewoźnik zamierza zainwestować aż 27 mld złotych w nowoczesny tabor oraz stacje postojowe przyjazne środowisku.

Czeski Leo Express uruchamia nowe połączenia do Polski

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button