Garuda Indonesia ratuje się przed bankructwem. To ostatnia szansa
Linia lotnicza Garuda Indonesia, która jest głównym przewoźnikiem Indonezji, ogłosiła plan restrukturyzacji. Ma być to ostatnia szansa linii przed bankructwem. Pandemia COVID-19 uderzyła w azjatycką linię na tyle silnie, że bez reorganizacji nie uda się uratować firmy.
Linie lotnicze Garuda Indonesia negocjują warunki z leasingodawcami samolotów i rozmawiają z bankami i firmami. Spółka lotnicza przekazała, że jest to konieczne z uwagi na obecną sytuację finansową firmy. W oświadczeniu napisano:
Wszystko, co robi spółka, ma na celu utrzymanie wyników operacyjnych i zachowanie płynności finansowej, na którą znacząco wpłynęła pandemia COVID-19.
Belavia Airlines zawiesza połączenia. Białoruskim liniom grozi bankructwo
Jak zaznacza portal Bloomberg, wybuch epidemii koronawirusa zmusił dziesiątki linii lotniczych i innych przedsiębiorstw lotniczych do restrukturyzacji lub ubiegania się o ochronę przed bankructwem. Linia taka, jak Garuda dodatkowo ucierpiała przez fakt, że wielu jej klientów pochodziło z sąsiednich Chin. Jak potwierdził prezes linii, Irfan Setiaputra:
W przypadku Garudy brak realizacji programu restrukturyzacji może doprowadzić do nagłego końca 71-letniego przewoźnika. Głównym powodem jest ujemny przepływy gotówki. Dotyczy to ujemnych 2,9 miliardów dolarów w kapitale własnym.
Jak wynika z oświadczenia finansowego za poprzedni rok, firma całkowicie dochody finansowe. W ramach restrukturyzacji Garuda Indonesia planuje rozwinąć działalność cargo, zwiększając jej udział w całkowitych przychodach operacyjnych do 40% z obecnych 10%-15%. Według ostatniego dostępnego raportu finansowego całkowite zobowiązania spółki wynosiły około 3,5 mld USD na dzień 30 września.
Linia Garuda Indonesia jest jedną z najstarszych na świecie. W swojej flocie posiada 142 samoloty i obsługuje ponad 90 destynacji krajowych i zagranicznych.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze