KolejowyTransport

Koniec FLIRTu ze Stadlerem. Intercity ma już wszystkie składy

Nowe pojazdy od Stadler Polska poszerzą ofertę przewozową na różnych trasach

PKP Intercity odebrało ostatni z dwunastu zamówionych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, które wyprodukowano w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Jeszcze w tym roku pociąg zostanie wprowadzony do rozkładu jazdy i rozpocznie obsługę pasażerów.

Intercity dodaje do floty ostatni FLIRT od Stadler

W 2017 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Mniej niż 2 lata później, firma Stadler Polska, która złożyła najkorzystniejszą ofertę, podpisała umowę z przewoźnikiem. W drugiej połowie ubiegłego roku PKP Intercity przyjęło pierwsze pojazdy z zamówienia. Producent stopniowo dostarczał pociągi, które były systematycznie wprowadzane do rozkładu jazdy. Teraz PKP Intercity odebrało już ostatni FLIRT od Stadler. Do końca obecnego roku wszystkie zamówione składy będą obsługiwały pasażerów. Całkowita wartość kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto, obejmując także utrzymanie techniczne floty 12 pojazdów przez okres 15 lat.

Cieszymy się, że udało nam się zakończyć kolejny projekt taborowy, realizowany w ramach programu inwestycyjnego PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji. Już teraz pasażerowie mogą korzystać z łącznie ponad 30 pociągów typu FLIRT wyprodukowanych w Siedlcach, które posiadamy w naszym parku taborowym. Wszystkie składy kursują w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, zapewniającej komfortową podróż w atrakcyjnej cenie – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

Czytaj też: No w końcu! Bilety Intercity można już kupić w popularnej aplikacji

Nowe pojazdy od Stadler Polska poszerzą ofertę przewozową na różnych trasach, w tym między innymi na odcinkach: Szczecin – Poznań – Kraków; Poznań – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków – Zakopane; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice; Olsztyn – Warszawa – Kielce – Kraków; Olsztyn – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz; Katowice – Łódź – Płock.

Szereg udogodnień

W trakcie jazdy pociągami FLIRT, podróżujący mają dostęp do licznych udogodnień, takich jak klimatyzacja, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE oraz bezprzewodowy Internet. Pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o różnych grupach podróżnych, takich jak rowerzyści, rodziny z dziećmi czy osoby z niepełnosprawnościami. Na pokładzie znajduje się platforma ułatwiająca wsiadanie pasażerom na wózkach i tym, którzy mają trudności z poruszaniem się. Przestrzeń pasażerska obejmuje 294 miejsca w 2. klasie oraz 60 miejsc w 1. klasie.

Wraz z przekazaniem ostatniego z 12 pojazdów zamówionych przez PKP Intercity kończymy drugie zamówienie na pojazdy FLIRT realizowane w naszym zakładzie dla narodowego przewoźnika. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy dostarczyć do PKP Intercity po raz kolejny nasze niezawodne, komfortowe pociągi. Dziękujemy naszemu Klientowi za zaufanie i dobrą współpracę.  Jestem przekonany, że pojazdy będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom – powiedział mówi Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT przeznaczone dla PKP Intercity spełniają najnowsze normy TSI i są wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA, będący własnym rozwiązaniem Stadlera w zakresie sterowania ruchem kolejowym. System GUARDIA obsługuje zarówno poziomy 1 i 2 ETCS, jak i konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa dotyczące prowadzenia ruchu kolejowego. Przełączanie między systemami odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymywania pojazdu.

Dzięki systemowi odzyskiwania energii pociągi będą przekazywać do sieci trakcyjnej energię, która powstała podczas procesu hamowania. Zastosowanie wygłuszenia akustycznego przyczyni się do ograniczenia emisji hałasu wewnątrz pojazdu, co przełoży się na zwiększenie komfortu podróży oraz pracy załóg pociągu.

Intercity zapowiada kupno Newagów. Tydzień po aferze…

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button