Kazachski przewoźnik FlyArystan otrzymał swój czwarty samolot Airbus A320neo. Nowa maszyna przyleciała bezpośrednio z fabryki Airbusa do Kazachstanu i otrzymała nazwę Apus, od nazwy konstelacji na południowym niebie.
FlyArystan otrzymał czwarty samolot Airbus A320neo
Przewoźnik FlyArystan z Kazachstanu otrzymał swój czwarty samolot Airbus A320neo. Jak informuje portal Simple Flying, sprzęt zarejestrowany jako EL-KBT i noszący imię Apus został dostarczony do linii lotniczych bezpośrednio przez Airbusa. Nazwa samolotu pochodzi od konstelacji na południowym niebie, która po łacinie oznacza „rajskiego ptaka”. Do floty przewoźnika wcześniej dostarczono już Airbusy A320neo o nazwach „Leo”, „Aquila” i „Orion”, które przybyły pod koniec ubiegłego roku.
W poniedziałek po południu samolot został przetransportowany do Almaty. Samolot miał odlecieć z Tuluzy o godzinie 16:00, ale wystartował z 52-minutowym opóźnieniem. Po opuszczeniu Francji samolot przeleciał przez Europę, a następnie z góry przeciął Turcję, Armenię, Azerbejdżan i Morze Kaspijskie, by ostatecznie wlecieć na terytorium Kazachstanu. Podróż licząca około 3 600 mil zajęła 7 godzin i 46 minut, a samolot wylądował w Almaty o 04:36 czasu lokalnego.
Linie lotnicze otrzymały swojego pierwszego całkowicie nowego Airbusa A320neo we wrześniu. Był to dwunasty samolot, który dołączył do floty FlyArystanu i został nazwany Leo, również na cześć konstelacji gwiazd. Poprzednie samoloty pochodziły od linii Air Astana.
Drugi samolot o numerze rejestracyjnym EI-KBS wystartował z Tuluzy do międzynarodowego lotniska Astana Nazarbayev 1 grudnia, a następnego dnia dotarł na miejsce. Nowa maszyna otrzymała nazwę Berkut (Беркут) po kaszgarsku, co w języku łacińskim oznacza orła. Trzeci samolot Airbus A320neo, który został dostarczony, otrzymał nazwę Orian po przylocie do Kazachstanu 27 grudnia.
Czytaj też: Kazachskie linie lotnicze przeżywają rozkwit dzięki kłopotom Rosji
Nowe samoloty emitują mniej zanieczyszczeń
Nowe generacje samolotów Airbus dołączają do dziesięciu maszyn Airbus A320-200, które FlyArystan odziedziczył po Air Astana. Samoloty posiadają silniki o mniejszej emisji CO2, a także zapewniają znacznie lepszą ekonomię paliwową. Nowe samoloty mają osiem miejsc więcej niż poprzednie maszyny flocie przewoźnika, co pozwala liniom lotniczym na oszczędność 4% kosztów.
FlyArystan odnotował wzrost o 366% od swojego inauguracyjnego roku 2019. Ma wspaniałą przyszłość, ponieważ ta część świata prawdopodobnie ma najszybciej rozwijający się rynek podróży lotniczych niskobudżetowych na świecie” – stwierdził dyrektor generalny Air Astana, Peter Foster.
Jak informuje portal Simple Flying, nowe samoloty mogą wkrótce pojawić się na kilku nowych trasach. W maju FlyArystan uruchomi bowiem loty do stolicy Turcji, Ankary. Przewoźnik planuje również uruchomić połączenie między Astaną a Baku w Azerbejdżanie. Wcześniej w tym miesiącu linia wznowiła bezpośrednie loty do Samarkandy w Uzbekistanie.
Czytaj też: Kazachstan ureguluje oraz opodatkuje krajowy rynek kryptowalut
Znajdziesz nas w Google News