PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport
Gorące newsy

Kazachskie linie lotnicze przeżywają rozkwit dzięki kłopotom Rosji

Przewoźnik rozbudowuje swoją sieć i wzmacnia działalność, by zająć miejsce Rosjan

Kazachskie linie lotnicze Air Astana zakończyły rok z solidnym wynikiem i mają możliwość zostania nowym węzłem dla podróży na linii wschód-zachód. Przewoźnik rozbudowuje swoją sieć i wzmacnia działalność, aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie po spadku rosyjskiego ruchu lotniczego i ponownym otwarciu Chin.

Kazachskie linie lotnicze korzystają z porażki Rosji

W ubiegłym roku Grupa Air Astana odnotowała zysk netto w wysokości 78,4 milionów dolarów (336,79 mln zł) oraz przychody w wysokości 1,03 miliarda dolarów (4,42 mld zł). Jak podaje portal Simple Flying, przewoźnik przewiózł 7,35 miliona pasażerów. To najwyższe wartości w 20-letniej historii działalności linii lotniczej. Dla porównania dwa lata temu linia lotnicza odnotowała zysk netto w wysokości 36,1 miliona dolarów (155,08 mln zł). Kazachskie linie lotnicze były w stanie wykorzystać swoją pozycję do napędzania ruchu przesiadkowego i zaspokajania popytu w regionie.

Air Astana to jedna z wielu linii lotniczych, która w ostatnim roku zaprzestały lotów do Rosji. Baza przewoźnika na międzynarodowym lotnisku w Almaty oraz obecność na międzynarodowym lotnisku Nursułtana Nazarbajewa w Astanie, który leży na południe od Rosji, były kluczowe w utrzymaniu i rozwoju sieci połączeń. Linia lotnicza była w stanie skorzystać na rosnącym popycie na podróże do miejsc, do których kiedyś połączenia oferowały rosyjskie linie lotnicze.

Prezes linii lotniczej, Peter Foster, potwierdził w tym tygodniu dla Reutersa, że wszelkie straty w dochodach spowodowane zamknięciem tras do, z i nad Rosją zostały zrekompensowane przez zwiększenie wykorzystania mocy przewozowych w Europie, Azji, Indiach i na Kaukazie.

Przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie loty na zachód, czy to do Europy, czy do Stanów Zjednoczonych, odbywały się z tego regionu rosyjskimi liniami. Oczywiście, już tak nie jest. I tak więc doszło do zmiany środka ciężkości i jesteśmy w bardzo dobrej pozycji, aby skorzystać z tej zmiany – stwierdził.

Czytaj też: Rosyjski ruch lotniczy spadł o 25%! I niby sankcje nie działają?

Przewoźnik rozwija siatkę połączeń

Air Astana ponownie zwraca uwagę na Wschód w kontekście przyszłego rozwoju. Foster potwierdził, że Air Astana dostrzega „bardzo duże możliwości” w Chinach, które ponownie się otworzyły po pandemii. Dwa inne ważne rynki dla przewoźnika to Indie i Pakistan.

Jak podaje portal Simple Flying, w ciągu ostatniego roku linia lotnicza wprowadziła wiele nowych połączeń. Air Astana uruchomiła nowe loty do Heraklionu w Grecji oraz do Bodrumu w Turcji. Linia wykorzystała również ponowne otwarcie Chin, aby wznowić połączenia z Almaty do Chengdu i Pekinu oraz z Nursultana do Pekinu.

Foster potwierdził w tym tygodniu, że przewoźnik zamawia kolejne samoloty. Linia lotnicza spodziewa się, że pierwsze z zamówionych Boeingów 787 Dreamliner dotrą w 2025 roku. Wskazał również, że Air Astana planuje rozbudowę floty poprzez wprowadzenie kolejnych modeli z rodziny Airbus A320.

Czytaj też: Rosyjski eksport ropy do UE spadł o 70% od początku wojny!

Trzy nowe Boeingi 737 znalazły nowy dom na Bliskim Wschodzie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button