Rośnie wartość międzynarodowego e-commerce. Niemcy na czele
W ubiegłym roku, podobnie jak rok wcześniej, to niemiecki rynek był największy

W 2022 roku wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 179,4 miliarda euro, co oznacza wzrost o 4,8% w porównaniu do roku poprzedniego. Łącznie europejskie sklepy internetowe osiągnęły rekordowo wysoki obrót wynoszący 105,5 miliarda euro w transakcjach międzynarodowych, co stanowi wzrost o 5,5% w porównaniu do 2021 roku.
Wartość międzynarodowego e-commerce rośnie
W 2021 roku wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 171,2 miliarda euro. Wartość rynku wzrosła w zeszłym roku o 5% i wyniosła 179,4 miliarda euro. W ubiegłym roku, podobnie jak rok wcześniej, to niemiecki rynek był największy i osiągnął 34 miliardy euro (wzrost o 5% w porównaniu do roku poprzedniego). Z kolei w Wielkiej Brytanii sprzedaż międzynarodowa e-commerce spadła o 4%, do 28 miliardów euro.
Jak informuje portal Ecommerce News, 500 największych sprzedawców europejskich wygenerowało 62,2 miliarda euro. Zauważalny był spadek liczby sprzedawców wielokanałowych, podczas gdy liczba sprzedawców towarów nerkowych nadal rośnie. W 2021 roku wzrost ten wyniósł 50%, ale w zeszłym roku można było zauważyć wzrost o 8,3%.
Marketplace’y wygenerowały międzynarodowy obrót w wysokości 24,7 miliarda euro (wzrost o 22% w porównaniu z 2021 rokiem). Liczba marketplace’ów wzrosła z 42 do 49. Najpopularniejszą międzynarodową kategorią są produkty modowe, biżuteria i artykuły dla niemowląt, stanowiące 39% udziału. Na drugim miejscu są artykuły do domu, ogrodu i DIY.
5. Ausgabe des "TOP 500 Cross-Border Retail Europe": ein jährliches Ranking der TOP 500 europäischen Cross-Border Online-Shops – https://t.co/ckdwutJrpR… pic.twitter.com/hElZjuJlsL
— onlinemarktplatz.de (@eBayInfos) March 30, 2023
Czytaj też: Brytyjczycy cenią darmową dostawę bardziej niż względy środowiskowe
Ikea liderem sprzedawców w Europie
Według raportu Cross-Border Commerce Europe najwięksi internetowi sprzedawcy międzynarodowi w Europie to:
- Ikea
- Lidl
- Zalando
- H&M
- Lego
- Zara
- Jysk
- Bauhaus
- Notino
- Adidas
Jak informuje portal Ecommerce News, Ikea zachowała swoją pozycję lidera z międzynarodowym obrotem wynoszącym 5,6 miliarda euro. Był to wzrost o 1,8% w porównaniu z 2021 rokiem. Lidl był silnym graczem i zapewnił sobie stabilną pozycję na drugim miejscu. Nowymi graczami w Top 10 są Notino i Adidas, którzy zastąpili Bauhaus i Euronics.
W 2021 r. te kraje wygenerowały najwyższe przychody transgraniczne e-commerce w Europie:
Niemcy | 32 miliardy euro |
Wielka Brytania |
29 miliardów euro |
Francja | 23 miliardy euro |
Hiszpania | 11,3 mld euro |
Holandia | 4,8 mld euro |
Czytaj też: Inflacja wet za wet, czyli jak płace i zyski napędzają ceny w gospodarce
Znajdziesz nas w Google NewsAmazon Polska wrabia pracowników w kradzieże? Sensacyjne doniesienia Onetu