PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Brytyjczycy cenią darmową dostawę bardziej niż względy środowiskowe

Trendy w handlu internetowym zmieniają się wraz z upływem czasu. Obecnie coraz więcej operatorów wprowadza możliwość wysyłki neutralnej dla środowiska. Okazuje się jednak, że gdy wiąże się ona z dodatkowymi opłatami, niewiele osób jest zdecydowanych na jej wybór. Według badania przeprowadzonego na brytyjskim rynku konsumenci częściej zwracają się ku darmowej przesyłce czy przyjaznej polityce zwrotów. 

Trendy w handlu internetowym – często przesądzają koszty dostawy

Siedmiu na dziesięciu brytyjskich konsumentów przyznaje, że to opcja darmowej dostawy najczęściej przesądza o dokonaniu przez nich zakupu w danym sklepie internetowym. Dla połowy konsumentów istotne są również darmowe zwroty. Polityka zwrotów jest istotna szczególnie w branży fashion, stanowiącej znaczną część e-commerce.

Na podstawie danych Statista’s Consumer Insights Special on Sustainable Consumption pokazano, że mniej osób dokonuje natomiast wyborów na podstawie kwestii środowiskowych. Ilość wytwarzanych odpadów w procesie logistycznym jest istotna z perspektywy 38% brytyjskich konsumentów. Występowanie opakowań przyjaznych dla środowiska naturalnego jest ważna dla 32% respondentów, natomiast fakt występowania wysyłki neutralnej dla klimatu jest brany pod uwagę przez 12%.

Zobacz także: Wielka Brytania rozważa wprowadzenie nowego „zielonego” podatku

Statista

Zobacz także: Flota ID Logistics zyska ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech

W trakcie badania respondenci pytani byli również o zwroty zamówień. Zadawano pytanie, ile z ostatnich dziesięciu zamówień zostało przez nich zwróconych. Najwięcej osób (41%) zwróciło między 2 a 3 zamówienia. Ok 30% zwróciło jedną na dziesięć przesyłek, 10% dokonało od 8 do 10 zwrotów.

Koszty środowiskowe a dodatkowe opłaty

W obliczu rosnących kosztów niektóre platformy, które dotychczas oferowały darmową przesyłkę, zdecydowały się na wprowadzenie opłat. Te, pomimo że względnie niskie, mogą stanowić ważny czynnik zjawiska określanego mianem porzucania koszyków.

Co ciekawe, tylko 19% badanych przyznało, że byłoby w stanie rzeczywiście zapłacić więcej, jeśli przesyłka miałaby zostać dostarczona w sposób neutralny dla środowiska. Coraz więcej platform oferuje możliwość ekologicznej dostawy za dodatkową opłatą. Zazwyczaj wynosi ona poniżej 10% kosztów zamówienia. 32% badanych przyznało jednak, że nie przeznaczyłoby na ten cel dodatkowej kwoty.

Sprzedawcy Amazon używają ChatGPT, aby wzbogacić oferty

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button