PKP CARGO odebrało pierwsze lokomotywy elektryczne Dragon 2. To dopiero pierwsza partia dwusystemowych lokomotyw, wyprodukowanych przez nowosądecką firmę Newag.
PKP CARGO otrzymało lokomotywy Dragon
W Nowym Sączu oficjalnie przekazano spółce PKP CARGO pierwsze dwusystemowe lokomotywy elektryczne Dragon 2. Nowe Dragony 2, wyposażone w dwie instalacje elektryczne: 3kV na prąd stały i 25kV na prąd zmienny, będą jeździły nie tylko po polskich torach. Dzięki czeskiej i słowackiej homologacji spółka będzie mogła wykorzystać 12 lokomotyw na trasach u naszych południowych sąsiadów.
Zakup lokomotyw Dragon 2 oraz planowane uruchomienie terminalu przeładunkowego w Zduńskiej Woli Karsznicach to kluczowe elementy strategii rozwoju PKP CARGO. Nowy tabor otwiera przed nami dodatkowe możliwości skutecznego konkurowania w Czechach i na Słowacji oraz jest szansą na ekspansję w państwach regionu Trójmorza – mówi Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo.
Dostawy nowych maszyn obejmują również oprogramowanie i licencje wymagane do ich obsługi lokomotyw. Ponadto spółka otrzyma szereg nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład zestawu antyawaryjnego. Personel przewoźnika zostanie również przeszkolony i uzyska licencję na konserwację i obsługę lokomotyw.
Systematycznie powiększana flota lokomotyw PKP Cargo jest dowodem na bardzo dobrą współpracę przewoźnika z producentem taboru. Co najważniejsze, pojazdy te będą mogły być wykorzystywane również poza granicami Polski, umacniając pozycję tego przewoźnika na rynku europejskim – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
12 Dragonów ze stacji Nowy Sącz wyjechało w kierunku Południowego Zakładu PKP CARGO, gdzie będą miały główną bazę. Będą bowiem dedykowane głównie do wykonywania połączeń w kierunku Czech i Austrii. pic.twitter.com/WDezjsovqt
— PKP CARGO (@pkpcargo_media) March 22, 2023
Czytaj też: Rząd sfinansuje modernizację Małaszewicz! UE nie dała pieniędzy
Flota powiększa się o kolejne lokomotywy
Nowe lokomotywy będą jeździć w barwach PKP CARGO, a jedna z nich została okazjonalnie oklejona znakiem Solidarności z przekazem papieża Jana Pawła II: „Solidarność to jeden i drugi (…) A więc nigdy jeden przeciwko drugiemu”.
Znak Solidarności to niewątpliwie jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie. Przedstawia jedną z najwspanialszych kart w naszej historii, to znak polskiej wolności i niezależności. Dla PKP CARGO – narodowego przewoźnika kolejowego – wartości związane z ideą Solidarności są niezwykle bliskie, dlatego zdecydowaliśmy się, aby jedna z naszych lokomotyw była jej nośnikiem – dodaje Dariusz Seliga.
Później flota PKP CARGO powiększy się o kolejne lokomotywy Dragon 2. Docelowo przewoźnik ma otrzymać łącznie 34 maszyny. Pierwsze trzy zostały zakupione i dostarczone już w 2018 roku, a rok później spółka podpisała umowę z nowosądeckim Newagiem na dostawę kolejnych 31 lokomotyw. Pierwsze siedem to wersje Dragonów z dieslowskim modułem napędowym, które już są użytkowane przez spółkę. Obecnie trwa druga faza przejęcia, a w 2023 roku we flocie PKP CARGO pojawi się jeszcze dziewięć pojazdów Dragon 2. Z kolei ostatnie trzy pojazdy zostaną dostarczone w 2024 roku.
Warto dodać, że Dragon 2 Newagu to całkowicie polska konstrukcja, a także pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) i wyposażona w ETCS poziom 2 (Europejski System Sterowania Pociągiem), zapewniając sygnalizację kabinową oraz kontrolę pracy maszynisty przy zwiększonym poziomie bezpieczeństwa.
jedna z dwunastu została okazjonalnie oklejona znakiem Solidarności oraz ponadczasowym przesłaniem Jana Pawła II – „Solidarność to jeden i drugi (…) A więc nigdy jeden przeciwko drugiemu” pic.twitter.com/T9MTleR7g1
— PKP CARGO (@pkpcargo_media) March 22, 2023
Czytaj też: Oto skutki rządów PiS: wyższy PKB, niższy dług, bezrobocie i ubóstwo [BADANIE]
Znajdziesz nas w Google NewsSzwajcaria planuje duże inwestycje kolejowe, ale nie wie co wybrać
5 Komentarze