KolejowyTransport

Pierwsze Dragony 2 już w PKP Cargo. Kolejne dotrą niebawem

To dopiero pierwsza partia dwusystemowych lokomotyw

PKP CARGO odebrało pierwsze lokomotywy elektryczne Dragon 2. To dopiero pierwsza partia dwusystemowych lokomotyw, wyprodukowanych przez nowosądecką firmę Newag.

PKP CARGO otrzymało lokomotywy Dragon

W Nowym Sączu oficjalnie przekazano spółce PKP CARGO pierwsze dwusystemowe lokomotywy elektryczne Dragon 2. Nowe Dragony 2, wyposażone w dwie instalacje elektryczne: 3kV na prąd stały i 25kV na prąd zmienny, będą jeździły nie tylko po polskich torach. Dzięki czeskiej i słowackiej homologacji spółka będzie mogła wykorzystać 12 lokomotyw na trasach u naszych południowych sąsiadów.

Zakup lokomotyw Dragon 2 oraz planowane uruchomienie terminalu przeładunkowego w Zduńskiej Woli Karsznicach to kluczowe elementy strategii rozwoju PKP CARGO. Nowy tabor otwiera przed nami dodatkowe możliwości skutecznego konkurowania w Czechach i na Słowacji oraz jest szansą na ekspansję w państwach regionu Trójmorza – mówi Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo.

Dostawy nowych maszyn obejmują również oprogramowanie i licencje wymagane do ich obsługi lokomotyw. Ponadto spółka otrzyma szereg nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład zestawu antyawaryjnego. Personel przewoźnika zostanie również przeszkolony i uzyska licencję na konserwację i obsługę lokomotyw.

Systematycznie powiększana flota lokomotyw PKP Cargo jest dowodem na bardzo dobrą współpracę przewoźnika z producentem taboru. Co najważniejsze, pojazdy te będą mogły być wykorzystywane również poza granicami Polski, umacniając pozycję tego przewoźnika na rynku europejskim – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj też:  Rząd sfinansuje modernizację Małaszewicz! UE nie dała pieniędzy

Flota powiększa się o kolejne lokomotywy

Nowe lokomotywy będą jeździć w barwach PKP CARGO, a jedna z nich została okazjonalnie oklejona znakiem Solidarności z przekazem papieża Jana Pawła II:  „Solidarność to jeden i drugi (…) A więc nigdy jeden przeciwko drugiemu”.

Znak Solidarności to niewątpliwie jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie. Przedstawia jedną z najwspanialszych kart w naszej historii, to znak polskiej wolności i niezależności. Dla PKP CARGO – narodowego przewoźnika kolejowego – wartości związane z ideą Solidarności są niezwykle bliskie, dlatego zdecydowaliśmy się, aby jedna z naszych lokomotyw była jej nośnikiem – dodaje Dariusz Seliga.

Później flota PKP CARGO powiększy się o kolejne lokomotywy Dragon 2. Docelowo przewoźnik ma otrzymać łącznie 34 maszyny. Pierwsze trzy zostały zakupione i dostarczone już w 2018 roku, a rok później spółka podpisała umowę z nowosądeckim Newagiem na dostawę kolejnych 31 lokomotyw. Pierwsze siedem to wersje Dragonów z dieslowskim modułem napędowym, które już są użytkowane przez spółkę. Obecnie trwa druga faza przejęcia, a w 2023 roku we flocie PKP CARGO pojawi się jeszcze dziewięć pojazdów Dragon 2. Z kolei ostatnie trzy pojazdy zostaną dostarczone w 2024 roku.

Warto dodać, że Dragon 2 Newagu to całkowicie polska konstrukcja, a także pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) i wyposażona w ETCS poziom 2 (Europejski System Sterowania Pociągiem), zapewniając sygnalizację kabinową oraz kontrolę pracy maszynisty przy zwiększonym poziomie bezpieczeństwa.

Czytaj też: Oto skutki rządów PiS: wyższy PKB, niższy dług, bezrobocie i ubóstwo [BADANIE]

Szwajcaria planuje duże inwestycje kolejowe, ale nie wie co wybrać

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button