KolejowyTransport
Gorące newsy

Rząd sfinansuje modernizację Małaszewicz! UE nie dała pieniędzy

Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad projektem ustawy zapewniającej finansowanie modernizacji Małaszewicz

Modernizacja terminalu Małaszewicze i kolejowego przejścia granicznego między Białorusią a Polską może zostać sfinansowana ze środków z budżetu państwa. Jak powiedział portalowi RailFreight rzecznik Cargotor, polskie Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad projektem ustawy zapewniającej spółce finansowanie modernizacji Małaszewicz.

Modernizacja terminalu Małaszewicze z budżetu państwa?

Potrzeba nowych środków na modernizację w Małaszewiczach jest efektem decyzji Unii Europejskiej o wstrzymaniu finansowania tego projektu. Decyzja ta była zgodna z polityką UE, skupiającą się na łączności z Ukrainą, w tym na włączeniu tego kraju do projektu TEN-T.

UE de facto podjęła decyzję o niefinansowaniu projektu modernizacji, planowanego w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze. Obszar ten obejmuje terminale Kobylany, Małaszewicze, Bór i Chotyłów. Projekt został wstrzymany w oczekiwaniu na ewentualne środki publiczne, które teraz mogą się pojawić.

Jak powiedział portalowi RailFreight rzecznik Cargotor, modernizacja terminalu Małaszewicze i sąsiednich obiektów mogłaby zostać sfinansowana ze środków z budżetu państwa. Rzecznik spółki przekazał, że polskie Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad projektem ustawy zapewniającej spółce finansowanie modernizacji Małaszewicz.

Czytaj też: Czeka nas połączenie polskiego i ukraińskiego systemu kolejowego

Modernizacja polskich kolei

Warto przypomnieć również, że Cargotor został niedawno przejęty przez polskiego zarządcę infrastruktury PKP PLK. Jak zaznaczył rzecznik PKP PLK, przejęcie to powinno zaowocować „większym potencjałem inwestycyjnym” w zakresie poprawy efektywności transportu kolejowego, ponieważ istnieją synergie wśród planowanych inwestycji. Planowana inwestycja obejmuje między innymi modernizację Terminalu Towarowego Małaszewicze, zarządzanego właśnie przez Cargotor.

Ponadto PKP PLK planuje modernizację linii kolejowej między Siedlcami a Terespolem oraz odcinka transgranicznego między Terespolem a Brześciem. Projekty te mają poprawić dostępność, w tym poprzez rozbudowę toru szerokotorowego w Terespolu oraz budowę nowego mostu na rzece Bug.

 Możliwość realizacji prac będzie uzależniona od dostępności środków finansowych – podsumował rzecznik PKP PLK.

Czytaj też: Są wyniki zmiany PKB za 2022 rok! Irlandia na szczycie, Estonia z recesją, Polska liderem regionu

PKP PLK przejmie Cargotor. Dobra informacja dla Małaszewicz?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button