Zrównoważony rozwój portów i globalne łańcuchy dostaw były jednymi z głównych tematów podczas Tygodnia Morskiego w Hongkongu. Niemiecka Izba Handlowa, Invest Hong Kong i Port Hamburg Marketing (HHM) poświęciły temu tematowi hybrydowe seminarium.
Globalne łańcuchy dostaw coraz bardziej eko
Hongkong, jako integralna część obszaru Wielkiej Zatoki i wiodący ośrodek morski w Azji, jest silnym partnerem handlowym Niemiec, a w szczególności Hamburga. Oba miasta portowe odgrywają kluczową rolę w napędzaniu transformacji niskoemisyjnej w nadchodzących latach i wpływają na globalne łańcuchy dostaw.
W swoim przemówieniu powitalnym Lam Sai-hung, sekretarz ds. transportu i logistyki w Hongkongu, przedstawił środki podjęte przez port w Hongkongu w celu kontynuowania podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju. Szczególnie podkreślił inteligentne rozwiązania, które nie tylko zwiększają wydajność procesów przeładunkowych portu, ale także zapewniają większą ochronę środowiska.
The opening ceremony of Hong Kong Maritime Week 2022 (HKMW 2022), a major annual event of the maritime and port industries in Hong Kong, was held yesterday (November 21), bringing together industry leaders, government officials and scholars in both physical and online mode. #HKMW pic.twitter.com/33Ig6Vw3sD
— Hong Kong Maritime and Port Board (HKMPB) (@HKMPB) November 22, 2022
Czytaj też: Most Krymski wciąż zniszczony. Wagony przewożone są… statkami
Współpraca Hongkongu z Niemcami
Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA AG, podkreśliła dodatkowo, jak ważna będzie w przyszłości współpraca między portami w celu wspólnego tworzenia trwałych struktur.
W obliczu głównych wyzwań międzynarodowych, takich jak zmiana klimatu, powinniśmy wykorzystać każdą okazję do rozszerzenia naszych partnerstw – powiedziała przewodnicząca HHLA.
Podczas hybrydowego seminarium zatytułowanego „Green Logistics Solutions from Germany„, które odbyło się przed wieczornym przyjęciem, eksperci przedstawili rozwiązania dla bardziej zrównoważonego rozwoju, które są już wdrażane lub są w trakcie opracowywania. Podkreślali, że wszyscy uczestnicy morskiego łańcucha logistycznego już teraz ciężko pracują nad zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla i będą to robić w przyszłości, aby znaleźć kolejne rozwiązania.
Dla przykładu, zaledwie parę dni temu, gigant żeglugowy Maersk ogłosił, że wyznaczył ambitne cele na 2030 r., które zamierza zrealizować w ramach swojej strategii dekarbonizacji. Strategia obejmuje transport co najmniej jednej czwartej ładunków oceanicznych za pomocą statków korzystających z paliw ekologicznych. Aby sprostać tym wyzwaniom, Maersk prowadzi zakrojoną na szeroką skalę kampanię budowania partnerstwa z potencjalnymi producentami metanolu z całego świata.
Czytaj też: Kryptowaluty w Hongkongu mogą znów stać się legalne!
Znajdziesz nas w Google News