KolejowyMorskiTransport
Gorące newsy

Most Krymski wciąż zniszczony. Wagony przewożone są… statkami

Prace naprawcze na moście kolejowym mogą potrwać do września przyszłego roku

Od czasu wybuchu na Moście Krymskim, który łączy Półwysep Krymski z kontynentalną częścią Rosji, przez Cieśninę Kerczeńską, na moście działa tylko jeden tor kolejowy i prawdopodobnie pozostanie tak do jesieni przyszłego roku. Przez to, że Most Krymski wciąż jest częściowo zniszczony, wagony kolejowe muszą być przewożone… statkami.

Most Krymski wciąż częściowo zniszczony

Chociaż Koleje Rosyjskie ogłosiły, że ruch na moście wznowiono dwa dni po wybuchu, ponowne otwarcie ograniczono tylko do jednego toru. Most Krymski nadal jest częściowo zniszczony i aby zrekompensować utraconą przepustowość dla ładunków na torach, przywrócono kilka połączeń promowych przez cieśninę.

Według Ministerstwa Transportu Rosji od 9 października do 24 listopada 2022 r. statki rozmieszczone na tej trasie przewiozły w obie strony 2 622 wagony kolejowe, 24 227 pojazdów i 37 114 pasażerów. Wagony transportowane są przez promy kolejowe Konro Trader i Avangard.

Według brytyjskiego ministerstwa obrony prace naprawcze na moście kolejowym mogą potrwać do września przyszłego roku.

Zakończenie prac dotyczących wymiany uszkodzonego mostu kolejowego zostało zakontraktowane na wrzesień 2023 roku, choć wicepremier Rosji stwierdził, że harmonogram naprawy zostanie przyspieszony. Jeden tor jest otwarty, ale transport kolejowy pozostaje ograniczony. Działania naprawcze będą silnie uzależnione od warunków pogodowych w miesiącach zimowych – napisało ministerstwo na Twitterze.

Czytaj też: Rosja wznawia kolejowy ruch towarowy na Moście Krymskim

Tło wydarzeń z 9 października

Rankiem 8 października na pasie drogowym Mostu Krymskiego doszło do wybuchu. W rezultacie zawaliła się część mostu, a eksplozja wywołała pożar pociągu towarowego na równoległym odcinku torów. Pociąg przewoził zbiorniki paliwa, a siedem z nich zapaliło się. Podczas oceny szkód okazało się, że zniszczony został most pod torami kolejowymi. Jeszcze większa część jezdni została wyrwana ze spoin i wpadła do morza.

Most Krymski został zbudowany przez Rosję po tym, jak w 2014 roku zaanektowała ona Krym. Ma długość 19 km i jest najdłuższym mostem w Europie. Ruch towarowy odbywa się głównie między Krymem, Moskwą i Sankt Petersburgiem, ale ostatnio był podobno wykorzystywany do dostaw sprzętu wojskowego. Atak na most zakłócił rosyjskie dostawy logistyczne dla Krymu i południowej Ukrainy.

Czytaj też: Rosyjskie aktywa mają zniknąć z Polski

Tory na zniszczonym Moście Krymskim nie nadają się do użytkowania

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button