
Obsługując w zeszłym roku ponad 54 miliony pasażerów, Międzynarodowy Port Lotniczy Chicago O’Hare konsekwentnie plasuje się w pierwszej piątce najbardziej ruchliwych lotnisk na świecie. Wygląda na to, że lotnisko Chicago O’Hare stanie się jeszcze bardziej ruchliwe, ponieważ czeka je rozbudowa.
Lotniska O’Hare czeka rozbudowa za 12 miliardów dolarów
Zgodę na rozbudowę O’Hare ogłosił sekretarz transportu USA Pete Buttigieg, wraz z burmistrz Lori Lightfoot i innymi dygnitarzami. Wcześniej Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) pomyślnie zakończyła czteroletnie badania środowiskowe torujące drogę projektowi, który został uznany za mający rozsądny wpływ na środowisko.
Dzięki zielonemu światłu, projekt rozbudowy, znany jako Terminal Area Plan, sprawi, że lotnisko Chicago O’Hare zyska nowe terminale, bramki, hotele i ogólna rozbudowa w kierunku zachodniej strony całego lotniska. Szacunkowy koszt rozbudowy to około 12 miliardów dolarów.
Rozbudowa zakłada stworzenie dwóch nowych hal satelitarnych w celu podwojenia wielkości istniejących już hal. Mają one zostać ukończone odpowiednio w 2027 i 2028 roku.
Oczekujemy, że projekt rozpocznie się od dwóch nowych hal satelitarnych, zapewniających około 120 tys. metrów kwadratowych przestrzeni, co radykalnie zwiększy zdolność lotniska do przyjmowania samolotów każdej wielkości – powiedziała Lori Lightfoot.
Honored to announce exciting infrastructure updates with @SecretaryPete at @fly2ohare. Thanks to additional funding from @POTUS' Bipartisan Infrastructure Law, we are able to invest in new terminal extensions as well as improve existing infrastructure. 🧵 pic.twitter.com/FhAdjKspJ2
— Mayor Lori E. Lightfoot (@chicagosmayor) November 21, 2022
Czytaj też: Kolejny przewoźnik odwołuje loty. Pracownicy przeprowadzili strajk
Wszystkie loty w jednym terminalu
O ile pierwsze dwie fazy planu zagospodarowania przestrzennego terminala wydają się już ogromne, o tyle projekt będzie jeszcze większy, ponieważ obejmuje kluczowy punkt centralny o nazwie Global Terminal. Projekt zakłada wyburzenie istniejącego Terminalu 2 i zastąpienie go infrastrukturą „Globalnego Terminalu”.
Jak sama nazwa wskazuje, nowy terminal będzie stosunkowo wyjątkowy, ponieważ będzie to jedna infrastruktura, która będzie przyjmować zarówno loty krajowe, jak i międzynarodowe.
Po otwarciu Globalny Terminal O’Hare będzie jedną z najbardziej rewolucyjnych inwestycji terminalowych w Ameryce. Ponad dwukrotnie zwiększy powierzchnię istniejącego Terminalu 2 i umożliwi integrację operacji międzynarodowych i krajowych dla naszych przewoźników węzłowych United i American Airlines – podkreślił Komisarz Chicagowskiego Departamentu Lotnictwa Jamie Rhee.
Dzięki Globalnemu Terminalowi, O’Hare będzie pierwszym „centrum globalnego sojuszu” w Stanach Zjednoczonych, a krajowi i międzynarodowi przewoźnicy będą współpracować ze sobą w tym samym terminalu. Ponadto pasażerowie przesiadający się na loty międzynarodowe nie będą musieli już jeździć pociągiem People Mover do Terminalu 5, obecnie znanym jako terminal międzynarodowy.
"Not only do airport enhancements put our city on the map as a global transportation hub, but this work brings countless benefits to our entire city, and especially our underserved communities," @ChicagosMayor said at an announcement today with @SecretaryPete. pic.twitter.com/a8Lf2Ew3l9
— O'Hare Intl. Airport (@fly2ohare) November 21, 2022
Terminal globalny już w 2030 roku
Ponadto dwie nowe hale satelitarne zostaną połączone z terminalem globalnym tunelem, którego budowa ma się rozpocząć w 2024 r., a zakończyć w 2030 r. Dzięki tunelowi łączącemu, Terminal Globalny nie będzie całkowicie odizolowany od reszty infrastruktury O’Hare, a ruch pasażerski nie zostanie zakłócony.
Rozbiórka Terminalu 2 ma się rozpocząć w 2026 roku, a Terminal Globalny ma zostać ukończony w 2030 roku. Za projektem tego centralnego elementu stoi zespół, w skład którego wchodzi znana architekt z Chicago, Jeanne Gang.
Tak jak wszystkie elementy rozbudowy, tak i plan zagospodarowania terenu terminala nie jest jeszcze skończony. Lotnisko Chicago O’Hare otrzyma również nowy wjazd po swojej zachodniej stronie, który połączy się z trasą 390 i I-490. Obie płatne drogi są już w budowie i mają zostać ukończone w 2025 roku.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Znajdziesz nas w Google NewsLOT wycofuje samoloty turbośmigłowe. Zorganizuje pożegnalny lot