LotniczyTransport

ITA Airways przyspiesza cyfryzację dzięki WebCargo

Dział cargo ITA Airways przyspiesza cyfryzację rezerwacji transportu cargo

ITA Airways Cargo rozpoczęła współpracę z WebCargo, przyspieszając tym samym cyfryzację swojego systemu rezerwacji transportu ładunków. Platforma umożliwia teraz rezerwację ładunków lotniczych dla firm reprezentujących 45% globalnej zdolności przewozowej.

Współpraca ITA Airways i WebCargo

Dział cargo ITA Airways przyspiesza cyfryzację rezerwacji transportu cargo, uruchomioną w październiku 2022 r. za pomocą platformy cargo.one. Teraz ITA Airways Cargo rozpoczęła współpracę z WebCargo, aby zapewnić wycenę i rezerwację online dla 3 500 załadowców w dziewiętnastu krajach, którzy są członkami platformy. Dzięki współpracy z włoską firmą, WebCargo umożliwia teraz rezerwację ładunków lotniczych dla firm reprezentujących 45% globalnej zdolności przewozowej.

Jeśli chodzi o prywatyzację ITA Airways, to w grze pozostaje jedynie Lufthansa. Niemiecki dziennik „Handelsblatt” podaje, że niemiecka firma ma „duże szanse” na sfinalizowanie transakcji. W ciągu ostatnich dni krążyły jednak plotki o zainteresowaniu przejęciem Ita Airways przez włoską grupę kolei państwowych, która mogłaby przejąć szwajcarską firmę transportową MSC w ramach joint venture z Lufthansą.

Z drugiej strony państwo musi przyspieszyć sprzedaż spółki, bo wpłaciło już przedostatnią ratę 400 mln na jej wsparcie, a w marcu wypłaci ostatnią ratę w wysokości 150 mln i trudno będzie uzyskać zgodę Komisji Europejskiej na dalsze finansowanie. Średnio linia traci milion euro dziennie, a w 2023 roku do floty wejdzie 39 samolotów, które trzeba będzie zapełnić, a które i tak zwiększą koszty, bo wymagają zatrudnienia 1230 osób. Im więcej czasu upłynie, tym bardziej wartość ITA Airways będzie spadać.

Czytaj też: Włoskie linie ITA Airways sprzedadzą Lufthansie 40% swoich udziałów

Oferta Lufthansy odrzucona

Włoski przewoźnik ITA Airways powstał jesienią ubiegłego roku na bazie zlikwidowanych linii Alitalia. Oferent wskazany przez stronę włoską zaproponował 650 mln euro za nabycie 60% akcji. Pozostałe 40% należeć będzie do rzymskich decydentów. Włosi będą mogli jednak decydować o wyborze prezesa oraz podejmować strategiczne decyzje biznesowe.

Przed kilkoma miesiącami głośno było o planach niemieckiej Lufthansy, która również chciała przejąć pakiet akcji. W tym celu połączyła siły ze szwajcarską firmą transportową MSC. Plany jednak się nie powiodły, gdyż rząd chciał zachować możliwość decydowania o ważnych kwestiach z perspektywy rozwoju przewoźnika. Według przekazanych informacji Lufthansa miała zaoferować 850 mln euro za pakiet 80% akcji, co było nie do przyjęcia dla strony włoskiej. Włosi mają sentyment do narodowego przewoźnika, który powstał po upadku Alitalii.

Ostateczna wersja umowy będzie poddawana negocjacjom w najbliższych tygodniach. Eksperci branżowi są zdania, że szczegóły transakcji nie zostaną ujawnione przed końcem roku.

Czytaj też: Lotnisko w Lublinie chce być regionalnym hubem cargo

Włoskie linie ITA Airways sprzedadzą Lufthansie 40% swoich udziałów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button