KolejowyTransport
Gorące newsy

Czeski pociąg zatrzymany na granicy. Niemcy go nie wpuścili

Niemcy nie wpuścili do kraju wadliwego technicznie pociągu EuroCity ČD. Czeski pociąg został zatrzymany na czesko-niemieckiej stacji granicznej w Děčínie, a na peronie pozostało trzystu pasażerów. To już czwarty taki incydent w ciągu trzech tygodni.

Czeski pociąg miał usterkę

Pociągi EuroCity, kursujące pod nazwą Berliner na trasie Praga-Berlin-Hamburg, to wizytówka Kolei Czeskich (ČD). Pociągi, obsługiwane wspólnie z DB, łączą stolicę Niemiec oraz Hamburg i okolice codziennie w dwugodzinnych odstępach. Czeski pociąg korzysta z nowoczesnych wagonów wyprodukowanych przez Siemensa, które przeszły kilka programów renowacji (plus tabor węgierski, który odbywa podróż w obie strony do Hamburga i z powrotem jako kontynuacja Hungária EC). Pociągi posiadają również wagony pierwszej i drugiej klasy, wagony restauracyjne, wagon z przestrzenią wielofunkcyjną oraz część kina dziecięcego. Jednak w ciągu ostatnich miesięcy maszyny miały pewne problemy.

To nie pierwszy przypadek, kiedy pociąg wystawiony przez Koleje Czeskie zostaje w Czechach, ponieważ pracownicy DB po prostu odmawiają przejęcia pociągu z powodu usterek technicznych lub nawet całkowitego braku wagonu. Niemcy obsługują te pociągi według ścisłych zasad gwarantujących pasażerom obiecany komfort i usługi, i zasady te są przestrzegane. Tak było ostatnio, 28 sierpnia, kiedy pociąg EC 176 Berlin został pozostawiony na czesko-niemieckiej stacji granicznej w Děčínie z powodu usterek technicznych w kilku wagonach. Niemiecka załoga nie przejęła pociągu w takim stanie. Około trzystu pasażerów pociągu zostało na peronie i mogło tylko się zastanawiać, co dalej. Mieli dwa wyjścia: albo wcisnąć się do pociągu osobowego z Děčína do Bad Schandau, albo czekać na następnego Berlinera dwie godziny później.

Czytaj też: Czeskie Koleje zaczęły oferować w pociągach jadalne owady

To już czwarty taki przypadek

To już czwarty podobny incydent w ciągu trzech tygodni i drugi w ciągu tygodnia. Koleje Czeskie podały w ubiegłym tygodniu, że brak odpowiednich wagonów wynika z opóźnienia w przeprowadzeniu poważnych napraw przez słowacką firmę ŽOS Vrútky zajmującą się naprawą pojazdów. Poszczególne naprawy w zakładzie remontowym Ruttka zamiast 45 dni trwają nawet dwa razy dłużej, a zdarzają się nawet przypadki, gdy czeski pociąg spędza w warsztacie sto dni.

Wynika to zarówno z ograniczeń w łańcuchu dostaw, jak i z braku zasobów ludzkich. Koleje Czeskie nie zaprzeczają, że do pociągów podstawiane są nieodpowiednie wagony, a spółka stara się przesunąć część wagonów do Pragi, by zaradzić problemowi. Sprawa dotarła już na szczebel ministerialny, a szef czeskiego resortu transportu powiedział w zeszłym tygodniu, że osiągnięto porozumienie ze stroną niemiecką, aby umożliwić pociągom z ewentualnymi usterkami technicznymi (lub innymi problemami) jazdę co najmniej do Drezna.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Czeski RegioJet może jeździć po Polsce! Częściowo, bo zagroziłby PKP

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button