MorskiTransport

Zyski z frachtu morskiego spadają. Koniec boomu w branży?

Wysokie ceny energii osłabiają rynek żeglugi, który uległ przegrzaniu po pandemii

Globalny gigant żeglugowy CMA CGM odnotował niższe zyski z frachtu morskiego w porównaniu z poprzednim kwartałem. Firma przekazała, że wysokie ceny energii związane z wojną na Ukrainie i słabnącym popytem konsumenckim osłabiają rynek żeglugi, który uległ przegrzaniu po pandemii COVID-19.

CMA CGM notuje niższe zyski z frachtu morskiego

CMA CGM spodziewa się przyspieszenia spadku na rynkach żeglugowych w IV kwartale ze względu na wysokie ceny energii i słabnące wydatki konsumpcyjne, co obniży rentowność po gwałtownym wzroście zysków w ubiegłym roku. Francuska spółka, jedna z największych na świecie linii kontenerowych, odnotowała w trzecim kwartale zyski netto z frachtu morskiego w wysokości 7,0 mld dolarów, co oznacza wzrost z 5,6 mld dolarów w poprzednim roku, ale spadek w porównaniu do 7,6 mld dolarów uzyskanych w poprzednim kwartale.

Podobnie jak inni, CMA CGM przekazało w oświadczeniu kwartalnym, że wysokie ceny energii związane z wojną na Ukrainie i słabnącym popytem konsumenckim osłabiają rynek żeglugi, który uległ przegrzaniu po pandemii COVID-19. Firma poinformowała, że ​​jej koszty energii w trzecim kwartale wzrosły o 822 mln dolarów rok do roku.

Czytaj też: CMA CGM przejmuje GEFCO. Umowa wzmocni rozwój logistyki

Koniec boomu na rynku?

Gwałtownie rosnące zyski w ciągu ostatniego roku skłoniły francuski rząd do poproszenia CMA CGM o pomoc w łagodzeniu presji inflacyjnej. CMA CGM odpowiedziało zniżkami na przewóz ładunków do Francji. Firma zmniejszyła również swoje zadłużenie, a dług netto spadł o 5,3 miliarda dolarów w trzecim kwartale do 78 milionów dolarów.

Globalny spadek wydatków konsumpcyjnych, który był już odczuwalny tego lata, doprowadzi do normalizacji warunków handlu międzynarodowego w drugiej połowie, jak również do spadku popytu na żeglugę – przekazał we wrześniu Rodolphe Saade, prezes i dyrektor generalny CMA CGM.

Grupa, która twierdzi, że reinwestuje 90% zysków, wykorzystała swoje ogromne zyski do wsparcia inwestycji, w tym przejęć w logistyce i zakupu udziałów w Air France-KLM. Grupa przejęła również GEFCO, europejskiego lidera w logistyce branży motoryzacyjnej i międzynarodowego specjalistę w obszarze multimodalnego łańcucha dostaw.

Czytaj też: Realne płace spadają, a konsumpcja i produkcja hamują! Gospodarka Polski w fazie kryzysu

CMA CGM nagrodzi klientów za szybszy zwrot kontenerów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button