Globalny gigant żeglugowy CMA CGM odnotował niższe zyski z frachtu morskiego w porównaniu z poprzednim kwartałem. Firma przekazała, że wysokie ceny energii związane z wojną na Ukrainie i słabnącym popytem konsumenckim osłabiają rynek żeglugi, który uległ przegrzaniu po pandemii COVID-19.
CMA CGM notuje niższe zyski z frachtu morskiego
CMA CGM spodziewa się przyspieszenia spadku na rynkach żeglugowych w IV kwartale ze względu na wysokie ceny energii i słabnące wydatki konsumpcyjne, co obniży rentowność po gwałtownym wzroście zysków w ubiegłym roku. Francuska spółka, jedna z największych na świecie linii kontenerowych, odnotowała w trzecim kwartale zyski netto z frachtu morskiego w wysokości 7,0 mld dolarów, co oznacza wzrost z 5,6 mld dolarów w poprzednim roku, ale spadek w porównaniu do 7,6 mld dolarów uzyskanych w poprzednim kwartale.
Podobnie jak inni, CMA CGM przekazało w oświadczeniu kwartalnym, że wysokie ceny energii związane z wojną na Ukrainie i słabnącym popytem konsumenckim osłabiają rynek żeglugi, który uległ przegrzaniu po pandemii COVID-19. Firma poinformowała, że jej koszty energii w trzecim kwartale wzrosły o 822 mln dolarów rok do roku.
Czytaj też: CMA CGM przejmuje GEFCO. Umowa wzmocni rozwój logistyki
Koniec boomu na rynku?
Gwałtownie rosnące zyski w ciągu ostatniego roku skłoniły francuski rząd do poproszenia CMA CGM o pomoc w łagodzeniu presji inflacyjnej. CMA CGM odpowiedziało zniżkami na przewóz ładunków do Francji. Firma zmniejszyła również swoje zadłużenie, a dług netto spadł o 5,3 miliarda dolarów w trzecim kwartale do 78 milionów dolarów.
Globalny spadek wydatków konsumpcyjnych, który był już odczuwalny tego lata, doprowadzi do normalizacji warunków handlu międzynarodowego w drugiej połowie, jak również do spadku popytu na żeglugę – przekazał we wrześniu Rodolphe Saade, prezes i dyrektor generalny CMA CGM.
Grupa, która twierdzi, że reinwestuje 90% zysków, wykorzystała swoje ogromne zyski do wsparcia inwestycji, w tym przejęć w logistyce i zakupu udziałów w Air France-KLM. Grupa przejęła również GEFCO, europejskiego lidera w logistyce branży motoryzacyjnej i międzynarodowego specjalistę w obszarze multimodalnego łańcucha dostaw.
Czytaj też: Realne płace spadają, a konsumpcja i produkcja hamują! Gospodarka Polski w fazie kryzysu
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze