DrogowyTransport

Nowa fabryka akumulatorów Hyundai. Koszt? Prawie 2 mld dolarów

Fabryka akumulatorów Hyundai miałaby powstać w Georgii, w pobliżu nowej fabryki pojazdów elektrycznych

Południowokoreański gigant Hyundai Motor i SK On planują zainwestować około 1,88 miliarda dolarów w budowę nowej fabryki akumulatorów w Stanach Zjednoczonych. Nowa fabryka akumulatorów Hyundai miałaby powstać w Georgii, w pobliżu nowej fabryki pojazdów elektrycznych Hyundai Motor Group. 

Nowa fabryka akumulatorów Hyundai

Korea Economic Newspaper poinformowało, że Hyundai Motor i SK On, jednostka ds. akumulatorów w grupie energetycznej SK Innovation, planują w przyszłym tygodniu podpisać protokół ustaleń w sprawie nowej fabryki akumulatorów w Stanach Zjednoczonych. Powołując się na niezidentyfikowane źródła, gazeta poinformowała, że nowa fabryka akumulatorów Hyundai może kosztować nawet 1,88 miliarda dolarów. Zakład, którego uruchomienie zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 r., ma mieć początkową roczną zdolność produkcyjną na poziomie około 20 gigawatogodzin (GWh), wystarczającą do zasilenia około 300 000 pojazdów elektrycznych (EV).

Nic nie zostało postanowione w tej sprawie – powiedział Reuterowi urzędnik SK On.

W raporcie dodano, że nowa fabryka prawdopodobnie będzie zlokalizowana w Georgii, w pobliżu nowej fabryki pojazdów elektrycznych Hyundai Motor Group. Południowokoreańska grupa motoryzacyjna rozpoczęła w zeszłym miesiącu budowę fabryki pojazdów elektrycznych i akumulatorów o wartości 5,54 miliarda dolarów, której celem jest rozpoczęcie komercyjnej produkcji w pierwszej połowie 2025 roku z roczną wydajnością 300 000 pojazdów.

Czytaj też: Hyundai Motor Company skończy współpracę z firmami oskarżonymi o zatrudnianie dzieci

Fabryka Hyundai w Georgii

Fabryka Hyundai w Georgii ma rozpocząć produkcję komercyjną w pierwszej połowie 2025 roku z roczną zdolnością produkcyjną 300 000 sztuk. Firma przekazała, że wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę fabryki w Savannah w stanie Georgia jest częścią „zobowiązania Grupy Hyundai do przeznaczenia 10 miliardów dolarów do 2025 roku na wspieranie przyszłej mobilności w USA, w tym produkcji pojazdów elektrycznych”.

Przełom nastąpił w momencie pokrzywdzenia koreańskiego giganta przez amerykańską politykę podatkową, dotyczącą pojazdów elektrycznych. Ustawa o redukcji inflacji, podpisana przez Bidena w sierpniu, wymaga, aby pojazdy elektryczne zmontowane w Ameryce Północnej kwalifikowały się do ulg podatkowych w Stanach Zjednoczonych, ale wykluczyła Hyundai i jego filię Kia z dotacji, ponieważ nie produkują jeszcze pojazdów w USA. Ustawa sprawiła, że około 70% pojazdów elektrycznych natychmiast nie kwalifikowało się do ulg podatkowych w wysokości do 7500 dolarów na pojazd.

Czytaj też: Biden podpisał Inflation Reduction Act. Ogromne inwestycje w transformację energetyczną

Hyundai Motor też rozważa sprzedaż swojej rosyjskiej fabryki

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button