Południowokoreańskie media donoszą, że firma motoryzacyjna Hyundai Motor całkowicie opuszcza Rosję i planuje sprzedać swoje zakłady produkcyjne w Rosji kazachskiej firmie.
Hyundai Motor oficjalnie opuszcza Rosję
Według relacji południowokoreańskiej sieci telewizyjnej MBC, Hyundai Motor zdecydowało, że całkowicie opuszcza Rosję, a negocjacje dotyczące sprzedaży fabryk w Rosji zmierzają już ku końcowi. Teraz producent samochodów ma oczekiwać na ostateczne zatwierdzenie ze strony rządu Rosji.
Oficjalnie firma Hyundai Motor potwierdziła w rozmowie z Reutersem, że toczy się dyskusja na temat sprzedaży, ale jak na razie nic nie zostało jeszcze ostatecznie zdecydowane. W marcu firma poinformowała, że rozważa „różne opcje” dotyczące swojej działalności w Rosji.
Wiele fabryk w Rosji zawiesiło produkcję i wysłało pracowników na przymusowe urlopy z powodu braku wysokojakościowego sprzętu z powodu sankcji oraz odchodzenia zachodnich producentów od momentu inwazji Moskwy na Ukrainę. W zeszłym roku Hyundai Motor zawiesił działalność swojej filii w Rosji.
Hyundai Motor, razem ze spółką zależną Kia, jest jednym z dziesięciu największych producentów samochodów pod względem sprzedaży na świecie i produkuje około 200 tysięcy pojazdów rocznie w Rosji, co stanowi około 4% jego globalnej zdolności produkcyjnej.
Czytaj też: Hyundai prezentuje autonomicznego robota ładującego samochody elektryczne
Chińscy producenci aut chcą skorzystać z okazji
Razem z Renault, Hyundai i Kia należały przed wojną do trzech najlepiej sprzedających się marek w Rosji. Teraz, gdy globalni gracze wycofują się z rosyjskiego rynku, sytuację postanowili wykorzystać chińscy producenci aut.
Według agencji analitycznej Autostat i firmy konsultingowej PPK udział chińskich samochodów wśród nowych samochodów sprzedawanych w Rosji wynosi obecnie prawie 40%. Choć to bardzo dobry wynik, to wynika on głównie z powodu braku zachodnich alternatyw po zaostrzeniu sankcji i wycofaniu się z Rosji motoryzacyjnych.
Najpopularniejszą marką aut w Rosji pozostaje słynna Łada, należąca do krajowego producenta Avtovaz. Renault, poprzez swój dawny pakiet kontrolny w Avtovaz, miał największy udział w rynku wśród zagranicznych producentów, zanim Rosja rozpoczęła wojnę na Ukrainie.
Chińczycy sprowadzają wiele samochodów, ale jeśli mówimy o cenie, a nie jakości, w ogóle nie ma tanich samochodów – powiedział Maxim Kadakov, redaktor naczelny magazynu „Behind the Wheel”.
Czytaj też: Korea Północna kradnie kryptowaluty, aby finansować zbrojenia. USA oskarżyły pierwsze osoby
Znajdziesz nas w Google NewsNowa fabryka akumulatorów Hyundai. Koszt? Prawie 2 mld dolarów