LotniczyTransport

American Airlines kontynuuje inwestycję w JetSMART Chile

Partnerstwo umożliwi JetSMART i American zyskowną ekspansję w Ameryce Łacińskiej

Krajowy urząd ds. konkurencji w Chile ogłosił, że American Airlines i JetSMART Chile zgłosiły zamiar nawiązania partnerstwa poprzez mniejszościowy udział amerykańskiego przewoźnika. Obie linie lotnicze podpisały w zeszłym roku list intencyjny, aby stworzyć „najszerszą i najbardziej satysfakcjonującą sieć połączeń w obu Amerykach”.

Partnerstwo American Airlines i JetSMART Chile

Nieco ponad rok później, po tym, jak American Airlines ogłosiły inwestycję w JetSMART Chile w celu ułatwienia jej rozwoju, obaj przewoźnicy zwrócili się do chilijskiej Fiscalía Nacional Económica (FNE) o sprawdzenie ich zaplecza, w celu przejścia do partnerstwa.

Zgodnie z dokumentem opublikowanym przez FNE na swojej stronie internetowej, prośba o rozpatrzenie została dostarczona przez linie lotnicze pod koniec września. Fundusz inwestycyjny Indigo Partners i American Airlines złożyły wniosek o „operację koncentracji polegającą na nabyciu przez American mniejszościowych udziałów w JetSMART„. Po podjęciu tego kroku FNE polecił wydanie zgody na integrację lub jej brak. FNE odpowiada za obronę i promowanie konkurencji na wszystkich rynkach lub sektorach produkcyjnych chilijskiej gospodarki.

Czytaj też: Emirates rekrutują pilotów. Przewoźnik oferuje awans w ramach nowego programu

American Airlines i JetSMART chcą współpracować

W lipcu 2021 roku American Airlines i JetSMART podpisały list intencyjny w sprawie rozpoczęcia partnerstwa, które „w wyjątkowy sposób połączyłoby pełnowartościową, globalną obecność American z komplementarną siecią ultra taniego przewoźnika JetSMART w Ameryce Południowej”. To partnerstwo pozwoliłoby im zaoferować konkurencyjne taryfy i rozszerzone opcje podróży dla lotników w całym regionie.

Kiedy obaj przewoźnicy podpisali swoje partnerstwo, JetSMART był obecny w Argentynie i Chile (a także oferował niektóre międzynarodowe usługi z tych dwóch krajów). Od tego czasu JetSMART zwiększył swoją obecność w całym regionie. Firma otworzyła teraz nową bazę w Peru, chce zrobić to samo w Kolumbii i ma około 72 unikalnych tras w Ameryce Południowej.

W zeszłym roku Vasu Raja, dyrektor ds. dochodów w American, powiedział, że partnerstwo umożliwi JetSMART i American zyskowną ekspansję w Ameryce Łacińskiej w miarę wzrostu popytu przy jednoczesnym zachowaniu najlepszych aspektów modelu biznesowego każdego przewoźnika.

Vasu Raja dodał, że American Airlines chce znaleźć partnerów krótkodystansowych, którzy oferują łączność z punktami końcowymi w sieci. Przewoźnik współpracuje z innymi firmami, które są mniejsze i sprawniejsze, przez co mogą z nimi stworzyć bezproblemową obsługę klienta.

Dlaczego to partnerstwo jest ważne?

Odkąd pandemia COVID-19 dotknęła Amerykę Łacińską, obserwowany jest wzrost partnerstwa i konsolidacji linii lotniczych w tym regionie. Trzej główni przewoźnicy amerykańscy – American, Delta i United – posiadają udziały i sojusze z regionalnymi przewoźnikami z Ameryki Łacińskiej.

American Airlines ma niewielką inwestycję w brazylijską spółkę GOL Linhas Aéreas, a ponadto obsługuje największą siatkę ze swoich hubów w Miami i Dallas Fort Worth. Delta Air Lines ma silne partnerstwo z Aeromexico i LATAM Airlines (były amerykański protegowany). United Airlines współpracuje z Copa Airlines i Avianca.

Ponadto w regionie doszło do nieudanego wrogiego przejęcia LATAM Brasil przez Azul; nieudanej jak dotąd fuzji Avianca, Viva Colombia i Viva Perú; ogłoszenia podobnego do IAG holdingu Abra Group Limited, w skład którego wchodzą Avianca i GOL; ogłoszenia Chapter 11 przez Avianca, LATAM i Aeromexico oraz pojawienia się i zniknięcia kilku przewoźników. Region zmierza w kierunku konsolidacji, a partnerstwo American Airlines z JetSMART ma na celu ochronę interesów i zwiększenie udziału amerykańskiego przewoźnika.

Czytaj też: Salwador na kryptowalutach stracił 70 mln USD. Obecnie mogą pomóc jedynie Chiny

USA chcą, by Air India zwróciła 120 mln dolarów za odwołane loty

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button