E-commerce

Sprzedaż e-commerce w USA przekroczyła bilion dolarów

W czwartym kwartale sprzedaż e-commerce w USA wzrosła do najwyższego poziomu w historii

Sprzedaż e-commerce w USA wzrosła o 7,7% w 2022 r. rok do roku. To dramatyczny spadek w porównaniu z dwucyfrowym wzrostem w każdym z ostatnich pięciu lat, ale wciąż wystarczający, aby ustanowić nowy rekord.

Sprzedaż e-commerce w USA bije rekordy

Sprzedaż e-commerce w USA osiągnęła w zeszłym roku poziom 1,03 biliona dolarów. Oznacza to, że po raz pierwszy przychody z e-commerce przekroczyły poziom biliona dolarów. Poprzedni rekord został ustanowiony w 2021 roku i wynosił 960,44 miliarda dolarów. Ten niezwykle wysoki poziom sprzedaży wiąże się jednak z niewielkim wzrostem w ujęciu procentowym. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 7,7% w 2022 r. rok do roku. To dramatyczny spadek w stosunku do dwucyfrowego wzrostu w każdym z ostatnich pięciu lat. Jest to również najwolniejsze tempo wzrostu od 2009 roku.

Wzrost sprzedaży e-commerce w 2022 r. pozostał jednak nieco wyższy niż łączny wzrost sprzedaży detalicznej o 6,8%, który Departament Handlu odnotował w 2022 r. Udział e-commerce w całkowitym wzroście handlu detalicznego w 2022 roku wyniósł 23,8% rok do roku. To mniej niż 25,2% udziału w 2021 r. i znacznie poniżej rekordowego udziału 84,2% podczas pandemii w 2020 r.

Czytaj też: E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka

Sprzedaż e-commerce w IV kwartale

W czwartym kwartale 2022 r. sprzedaż e-commerce w USA wzrosła o 6,2% do najwyższego poziomu w historii: 299,12 mld dolarów w porównaniu z 281,58 mld dolarów w IV kwartale 2021 r. Całkowita sprzedaż detaliczna wzrosła w IV kwartale o 5,2% rok do roku. Udział e-commerce w tym całkowitym wzroście wyniósł 26,4% w czwartym kwartale, co oznacza wzrost z 17,6% udziału rok wcześniej. Nadal był jednak znacznie poniżej 74,6% udziału w całkowitym wzroście w IV kw. 2020 r.

Podczas gdy rekordowe skoki sprzedaży online podczas pandemii osłabły, kwartalna sprzedaż e-commerce nadal rosła przez cały 2022 rok. Wzrost ten jednak wyraźnie zwalnia. W latach 2021 i 2022 e-commerce odnotował najwolniejszy udział w całkowitym wzroście handlu detalicznego przez dwa kolejne lata, co wskazuje, że sprzedaż offline dogania handel cyfrowy po pandemii COVID-19. Departament Handlu definiuje sprzedaż e-commerce jako sprzedaż towarów i usług, w przypadku której kupujący składa zamówienie lub cena i warunki sprzedaży są negocjowane przez Internet.

Czytaj też: Konkurencyjność w Unii Europejskiej jest niewystarczająca

https://obserwatorlogistyczny.pl/2022/11/16/europejczycy-wydaja-krocie-na-zakupy-online-kto-jest-rekordzista/

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button