DrogowyInfo z rynkuTransport

Żabka testuje elektryczną Scanię. Dostawy na terenie Warszawy

Żabka testuje elektryczną Scanię, która ma ułatwić dostawy w warunkach miejskich. Pojazd dostawczy został przystosowany do warunków miejskich za pomocą szeregu rozwiązań technicznych. Dodatkowo Scania dostarczyła mobilną ładowarkę. 

Żabka elektryfikuje flotę pojazdów dostawczych

Sieć sklepów Żabka będzie testować pierwszą zeroemisyjną ciężarówkę. Od 26 lipca Scania dostarcza towary na terenie Warszawy. Testy pojazdu w warunkach miejskich potrwają dwa tygodnie. Scania 25P B4X2NB to elektryczny model DMC do 19 ton o zasięgu do 250 km. Pojazd został wyposażony w pakiet 9 baterii o całkowitej pojemności 300 kWh. Ich naładowanie zajmuje mniej niż 100 minut. Baterie są ładowanie również w wyniku rekuperacji. Ciężarówka jest cichsza, dlatego może być wykorzystywana w tzw. zielonych strefach, a także wykonywać więcej operacji transportowych w nocy. Kabina również została dostosowana do warunków miejskich, obniżenie jej ma gwarantować lepszą widoczność.

Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska, powiedział o testach:

Przeciwdziałanie zmianom klimatu to wyzwanie globalne. Z tej perspektywy szczególnie istotne jest budowanie efektywnych partnerstw na rzecz walki z tym zjawiskiem, czego przykładem jest podjęcie współpracy z kolejnym liderem rozwiązań transportowych. To nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego, co jest niezmiernie ważne na obszarach miejskich oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza – takich jak Warszawa i jej okolice, gdzie pojazd będzie testowany przez najbliższe dwa tygodnie.

Zobacz także: Przez błąd w systemie milionom Amerykanów nie przyznano kredytu

Żabka testuje elektryczną Scanię w warunkach miejskich 

Oprócz pojazdu Scania dostarczyła również mobilną ładowarkę DC Plug Charger Go, która została dostarczona przez firmę Ekoenergetyka-Polska S.A. Może być wykorzystywana do ładowania wszystkich pojazdów elektrycznych (150-1000V) i ma funkcję regulacji mocy ładowania. Scania posiada również zaawansowany hamulec awaryjny, elektrohydrauliczny układ kierowniczy, wspomaganie uwagi kierowcy, ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu, czujniki wykrywające pieszych i rowerzystów czy system kamer 360°, podwyższa także komfort pracy kierowców i sprawia, że jazda po mieście jest bezpieczniejsza.

Zobacz także: Żabka buduje nowy obiekt magazynowy. To największa inwestycja infrastrukturalna sieci

Elektryczna Scania to nie pierwszy niskoemisyjny pojazd testowany w ramach Grupy Żabka. W oficjalnym komunikacie przypomniano, że od 2019 roku prowadzone testy samochodów dostawczych prowadzone są w warunkach rzeczywistych. Od 2021 roku natomiast Żabka posiada w pełni elektryczny samochód dystrybucyjny z zabudową chłodniczą, który dostarcza towar do sklepów na Śląsku (Więcej: Żabka inwestuje w zeroemisyjny pojazd Volvo FL Electric). Sieć chce stopniowo zastępować pojazdy z napędem konwencjonalnym pojazdami o niskiej emisyjności.

Autonomiczny sklep Żabka Nano otwarty. Aby wejść, musisz pokazać kartę

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button