PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerceInfo z rynku
Gorące newsy

Autonomiczny sklep Żabka Nano otwarty. Aby wejść, musisz pokazać kartę

Żabka otwiera sklepy Nano, do których wejdziesz dzięki karcie kredytowej. Co najlepsze, placówki będą dostępne w innych sklepach i będą w pełni autonomiczne, czyli nie będą potrzebowały kasjera. Jeden z pierwszych tego typu sklepów powstał w Decathlon w podwarszawskim Piasecznie.

Żabka Nano, czyli autonomiczny sklep bez kasjerów otwarty w Piasecznie

Żabka Nano odnosi się do małego formatu, który zostaje wprowadzony do sklepów wielkopowierzchniowych. Będzie się jednak różniło od innych sklepów autonomicznych tej sieci, które również zadebiutowały w Polsce. Tam należy przygotować aplikację mobilną do wejścia do sklepu, tymczasem aby wejść do tego sklepu, wystarczy karta kredytowa. Oznacza to znacznie więcej możliwości dla przeciętnego klienta.

Zobacz również: Żabka stworzyła nową usługę pocztową, której konkurencja może jedynie zazdrościć

Firma wskazała w oficjalnym oświadczeniu, że:

Żabka Nano wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Przy pierwszej wizycie podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzenia zakupów. Po wykonaniu tej czynności drzwi otworzą się automatycznie.

Aby umożliwić dokonanie zakupów, w sklepie zamontowano szereg kamer, które wykorzystują algorytmy machine learning. Tym samym system rozpozna zdejmowane i odkładane produkty z półek, a następnie samodzielnie naliczy wymaganą kwotę. Następnie pieniądze za zakupy zostaną ściągnięte z karty, które wcześniej została użyta do otwarcia sklepu.

Co istotne, system gwarantuje pełne bezpieczeństwo i anonimowość klientów, ponieważ nie zapamiętuje obrazu oraz nie identyfikuje kupujących w sklepie.

Zobacz również: Żabka sprzedaje vouchery na teleporady lekarskie. Sieć wyczuła niszę

Żabka Nano ułatwi zakupy klientom w sklepach wielkopowierzchniowych

Dzięki niewielkiej powierzchni, Żabka Nano może powstawać na terenie centr handlowych i innych sklepów wielkopowierzchniowych. Partnerem programu pilotażowego jest Decathlon. Dodatkowo jak stwierdził Tomasz Blicharski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Żabka Future:

Dzięki specjalnej konstrukcji modułowej placówkę możemy uruchomić w bardzo krótkim czasie. W Piasecznie trwało to ok. doby.

Z kolei Paweł Krawczyk, Lider Ekspansji i Rozwoju w Decathlon Polska wskazuje, że innowacja idealnie pasuje do strategii długodystansowej spółki:

Decathlon od lat stawia na innowacje i dostosowuje się do coraz bardziej scyfryzowanego świata wdrażając nowe rozwiązania. Pandemia i konieczność zakupów online znacząco zmieniły wymagania konsumentów, którzy bardziej niż kiedykolwiek, za pomocą różnych urządzeń, są połączeni ze światem online, a ich oczekiwania wobec wygody zakupów rosną. Innowacje są w DNA naszej firmy, dlatego tym bardziej cieszy nas udział w tym projekcie.

Zobacz również: Pierwsza samoobsługowa Żabka otwarta! Żappka Store, to przyszłość

W najbliższym czasie może powstać nawet 30 sklepów Żabka Nano w całym kraju. Obecnie samoobsługowe Żabki działają między innymi w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Piasecznie. Klienci znajdą w nich około 450 produktów. Jednakże, jak wskazuje portal Wiadomości Handlowe:

Nowy koncept wydaje się łatwiejszy do wdrożenia i jest mniej kosztowny w utrzymaniu. Tempo otwarć sklepów w modelu store-in-store zależeć będzie jednak od tego, jak wypadnie pilotaż w Decathlonie.

Żabka Nano powstała dzięki inicjatywie Inkubator Biznesu Żabka Future, która ma na celu wsparcie rozwoju innowacji i utrzymania neutralności klimatycznej.

Źródło: Żabka.pl

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button