E-commerce

Sprzedaż eBay ponownie spadła. Już piąty kwartał z rzędu

eBay przekazał, że wartość brutto towarów (GMV), czyli wartość wszystkich towarów sprzedawanych na stronie, spadła o 18% do 18,55 mld dolarów w drugim kwartale 2022 roku. Sprzedaż eBay spada już piąty kwartał z rzędu, a firma zakończyła kwartał z 138 milionami aktywnych nabywców, co stanowi spadek o 12% w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Sprzedaż eBay ponownie spadła

Sprzedaż eBay spada już piąty kwartał z rzędu, tym razem o 18% do 18,55 mld dolarów. Mimo to analitycy i obserwatorzy branży pozytywnie ocenili wyniki eBay. Zysk za drugi kwartał pobił oczekiwania Wall Street, a eBay oczekuje, że sprzedaż w trzecim kwartale wyniesie od 2,29 do 2,37 mld dolarów. To więcej niż średnia prognoz analityków, którzy przewidują 2,3 mld dolarów w kwartale, który kończy się we wrześniu.

Firma e-commerce stwierdziła, że silniejsze niż oczekiwano zyski, były wynikiem nacisku na jego tak zwaną strategię kategorii tematycznych, która polega na sprzedaży produktów z wyższej półki, takich jak zegarki i markowe buty. W czerwcu, firma zaprezentowała eBay Vault, obiekt o powierzchni 31 000 stóp kwadratowych (2 880 m kw.), z kontrolowaną temperaturą, gdzie kolekcjonerzy mogą przechowywać cenne przedmioty, monitorować ich wartość rynkową i sprzedawać je innym nabywcom.

Obserwujemy znacznie lepsze wyniki w kategoriach tematycznych na całym świecie — powiedział dyrektor generalny eBay Jamie Iannone w rozmowie z analitykami.

Pomimo sukcesu strategii, firma obniżyła swoje całoroczne prognozy dla GMV do poziomu pomiędzy 72,7 mld dolarów a 74,7 mld dolarów. To spadek z poziomu widełek od 73,2 mld do 75,2 mld dolarów, które prognozowała wcześniej. Rynek przypisał spadek GMV problemom w Europie, zauważając, że amerykańska wartość brutto towarów wzrosła o 15% w porównaniu z drugim kwartałem 2019 r., podczas gdy międzynarodowa wartość brutto towarów spadła o 3% w tym samym okresie.

Czytaj też: Sprzedaż e-commerce eBay spada czwarty kwartał z rzędu

Skupienie na kategoriach tematycznych

Ideą stojącą za kategoriami tematycznymi jest zwiększenie przychodów od kupujących przedmioty kolekcjonerskie, którzy są postrzegani jako częstsi kupujący niż tradycyjni klienci eBay. eBay zaczął oferować usługi uwierzytelniania dla przedmiotów, takich jak karty kolekcjonerskie i biżuteria, mając nadzieję, że stanie się postrzegany jako najbezpieczniejsze miejsce dla tak zwanych „nabywców – entuzjastów”, realizujących swoje pasje.

Zdecydowana większość naszych entuzjastów dokonuje zakupów w kategoriach tematycznych, a ich wydatki utrzymują się na poziomie powyżej 3000 dolarów rocznie – powiedział Iannone analitykom.

Te wysokie wydatki przyczyniły się również do przejęcia przez eBay w drugim kwartale firmy KnownOrigin. KnownOrigin to platforma tokenów NFT, która umożliwia artystom i kolekcjonerom tworzenie, kupowanie i odsprzedawanie NFT za pośrednictwem transakcji obsługiwanych przez blockchain. eBay przekazał analitykom, że ma 17 milionów kupujących – entuzjastów, których definiuje jako kupujących z co najmniej sześcioma dniami zakupu i ponad 800 darami rocznych wydatków.

Jak eBay ogólnie radzi sobie finansowo? W drugim kwartale przychody eBay wyniosły 2,4 mld dolarów, co stanowi spadek o 9% w ujęciu sprawozdawczym i o 6% w ujęciu bez uwzględnienia różnic kursowych. Wartość brutto towarów (GMV) wyniosła 18,5 mld dolarów. To spadek o 18% w ujęciu sprawozdawczym i o 14% w ujęciu bez uwzględnienia różnic kursowych. Firma osiągnęła stratę netto GAAP z działalności kontynuowanej w wysokości 536 mln dolarów.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

eBay wraca do Polski. Wielkie plany i niska atrakcyjność dla Polaków

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button