
W minionym tygodniu producent autobusów Solaris zakontraktował 2000. autobus elektryczny. Jest to tym samym dowód na transformację transportu miejskiego w Europie i powolne odchodzenie od pojazdów komunikacji zbiorowej z napędem konwencjonalnym. Produkcja elektrycznych autobusów zapewniła spółce Solaris partnerów biznesowych w całej Europie.
2000 autobusów elektrycznych
Modele Urbino electric wybrali lokalni przewoźnicy w 140 miastach w 21 krajach Europy. W ostatnich tygodniach zakontraktowano 2000. autobus elektryczny. Przeszło 1300 pojazdów spośród tej puli została dostarczona i usprawnia komunikację publiczną. Kolejnych 700 modeli będzie sukcesywnie wyprodukowanych w kolejnych latach.
Elektryfikacja transportu miejskiego jest obecnie znaczącym trendem. Jak zaznacza Solaris, jeszcze niedawno na elektryfikację floty decydowali się nieliczni. Obecnie coraz częściej jest to normą, a miasta dążą do mniejszej emisyjności. W 2012 roku po europejskie ulice wyjechało 15 autobusów elektrycznych. W 2021 roku co czwarty zakontraktowany autobus w Europie Zachodniej był autobusem bateryjnym. Miastami, które wybrały autobusy Solaris są m.in.: Berlin, Bolzano, Bruksela, Kluż-Napoce, Kraków, Landshut, Madryt, Mediolan, Oslo, Paryż, Warszawa czy Wenecja.
Zobacz także: Solaris wygrał jeden z największych w Europie przetargów
Zobacz także: Panattoni współpracuje z Solaris. Nowa inwestycja w Bolechowie
Solaris – produkcja elektrycznych autobusów od ponad dekady
W oficjalnym komunikacie Solaris przypomina, że pierwsze prace zmierzające do opracowania modelu autobusu miejskiego z napędem elektrycznym podjęto w 2011 roku. Wówczas zaprezentowano model Urbino electric o długości 8,9 metrów. Od 2012 roku produkowano Urbino 12 electric. Rok później ogłoszono premierę Urbino 18 electric. W 2019 roku powstała platforma pod dwuprzegubowe Urbino 24 electric. W 2020 roku natomiast premierę miał Urbino 15 LE electric – pierwszy międzymiastowy model w elektrycznej ofercie. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wprowadzono modyfikacje i usprawnienia w układzie pojazdu. Wreszcie w 2021 roku premierę miał najnowszy spośród autobusów bateryjnych – Urbino 9 LE electric.
Producent wypuszcza na rynek 1500 autobusów rocznie. Połowa z tego jest wyposażona w napędy całkowicie lub częściowo elektryczne. Transport zbiorowy przechodzi obecnie transformację. Na znaczeniu zyskują autobusy elektryczne oraz wodorowe (Więcej: W Gdańsku pojawiły się autobusy wodorowe. Mają oczyszczać powietrze). W Europie testuje się również rozwiązania autonomiczne (Więcej: Na ulicach Tallina trwają testy autonomicznych ośmioosobowych pojazdów komunikacji miejskiej).
Znajdziesz nas w Google NewsSolaris wiedzie prym na rynku autobusów bezemisyjnych w Europie