PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

UPS zawiera umowę z Amazon dotyczącą maksymalnego wolumenu przesyłek

Przewoźnik UPS poinformował, że nie zgodzi się na zwiększenie liczby transportowanych przesyłek dla korporacji Amazon. Pomimo wieloletniego partnerstwa, UPS otwiera się na innych partnerów, którzy oferują dogodniejsze warunki finansowe. 

UPS ogranicza współpracę z korporacją Amazon

Amazon jest największym klientem UPS. Jednak przewoźnik odmówił zwiększenia liczby doręczanych przesyłek. Zamiast tego UPS chce się skupić na współpracy z innymi partnerami, co ma zapewnić wyższy zysk.

Przez lata Amazon polegał na UPS w zakresie dostarczania milionów paczek do domów. Nawet pomimo otworzenia własnej firmy dostarczającej paczki, wciąż znaczna część dostarczana jest przez UPS. Znamiennym wydarzeniem był sezon świąteczny w 2013 roku, gdy Amazon zasypał zleceniami UPS, co wywołało tymczasowy paraliż w logistyce.

Zobacz także: UPS wykorzysta dwie naczepy w jednym zestawie na hiszpańskim rynku

Wieloletnie partnerstwo pod znakiem zapytania

Firma UPS zwiększyła zysk poprzez podniesienie cen przesyłek e-commerce. W drugim kwartale tego roku wolumen w podstawowej jednostce krajowej spadł o 4%, co było wywołane m.in. decyzją o ograniczeniu współpracy z Amazon.

Jak poinformowała cytowana przez agencję Reutera Carol Tome, dyrektor generalna UPS, zawarto umowę o maksymalnym wolumenie przesyłek. Pomimo że w planach jest dalsza współpraca, UPS chce się uniezależnić od swojego największego klienta, dywersyfikując działalność. Większa liczba partnerów biznesowych ma zagwarantować większą stabilność w trudnym okresie związanym z szokami podażowymi oraz problemami z łańcuchem dostaw.

Zobacz także: Amazon wchodzi na nowy rynek. Pojawiają się obawy o bezpieczeństwo danych

Ceny akcji UPS nieznacznie spadły po tym, jak globalne prognozy dla e-commerce okazały się nieco gorsze, niż prognozowano. W związku z trudnymi warunkami gospodarczymi w wielu państwach rozwój e-handlu przebiega nieco wolniej (Więcej: GUS: w kwietniu udział e-commerce w sprzedaży detalicznej spadł do poziomu 8,9%). Pomimo że w Stanach Zjednoczonych handel elektroniczny systematycznie rósł, wysoka inflacja i rosnące koszty utrzymania również osłabiły nastroje zakupowe Amerykanów (Więcej: Co piąty mieszkaniec USA nie zaoszczędził żadnych pieniędzy w minionym roku oraz Inflacja w USA jest najwyższa od ponad 40 lat!).

UPS odnotował wzrost sprzedaży pomimo spadku ilości przesyłek

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button