Miniony rok był dla przedsiębiorstwa Solaris bardzo dobry, o czym świadczą wyniki finansowe. Firma umocniła swoją pozycję na rynku i stała się największym producentem autobusów bateryjnych i wodorowych na terenie Europy.
Solaris – wyniki za 2021 rok
W minionym roku przedsiębiorstwo Solaris sprzedało 1492 pojazdy, natomiast łączne przychody firmy wyniosły 721 mln EUR. Obecnie Solaris jest zatem największym producentem autobusów bateryjnych i wodorowych na rynku europejskim. Na przestrzeni minionego roku sprzedano produkty do 18 państw. Największymi odbiorcami pozostali partnerzy z Polski, Niemiec oraz Hiszpanii.
W minionym roku dostarczono ponad 400 autobusów elektrycznych i wodorowych. Tym samym przedsiębiorstwo posiada 15,5% udział w tym segmencie rynku. Pojazdy nisko- i bezemisyjne (elektryczne, wodorowe, hybrydowe i trolejbusy) stanowiły 41% całkowitej sprzedaży.
Zobacz także: Tallinn złożył kolejne zamówienie na autobusy Solaris
Zobacz także: Solaris wygrał jeden z największych w Europie przetargów
Zwiększone zainteresowanie pojazdami niskoemisyjnymi
W związku z postępującą transformacją klimatyczną Solaris odnotowuje coraz większe zainteresowanie pojazdami niskoemisyjnymi. Jeszcze w 2018 stanowiły one 29% sprzedaży, w 2019 – 40%, w roku 2020 – 44%. W 2021 roku sprzedano 54 autobusy wodorowe, na rynek włoski, niemiecki, holenderski i szwedzki. Warto zaznaczyć, że technologia wodorowa pojawiła się po raz pierwszy w ofercie w 2019 roku. Pojazdy napędzane wodorem będą coraz częściej pojawiać się na europejskich ulicach. W 2021 roku podpisano zamówienie na dostawę autobusów wodorowych z realizacją na lata 2022-2024. Dwanaście sztuk Solaris Urbino 12 Hydrogen trafi do Frankfurtu. Dwadzieścia Solarisów 12 Hydrogen trafi do Usti nad Łabą w Czechach, 5 do austriackiego Villach i 3 do Wiednia. Po jednej sztuce zamówiono w Hiszpanii, Francji i Koninie.
Dynamicznie rozwija się również rynek elektryków, o czym świadczy liczba złożonych zamówień. Zamówienia na lata 2022-2024 obejmują 183 autobusy, które trafią do Oslo, ponad 100 trafi do Rumunii, 43 autobusy trafią do dwóch duńskich miast, 24 do klientów czeskich i 23 do hiszpańskich.
Kierunek zmian w transporcie miejskim oraz coraz większa obecność Solaris w największych europejskich miastach wpływa na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Spółka zwiększa inwestycje w zakresie infrastruktury. W Bolechowie budowany jest nowy magazyn, w Środzie Wielkopolskiej znajduje się nowy obszar helingu.
Znajdziesz nas w Google NewsPrace nad Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem Drogowym wchodzą w decydującą fazę
7 Komentarze