Kontenerowiec o napędzie atomowym Sewmorput odbędzie dwa rejsy przybrzeżne do Pietropawłowska Kamczackiego. FSUE Atomflot pracuje nad otwarciem regularnej sezonowej linii kontenerowej na wodach Północnej Drogi Morskiej. Przepłynięcie trasy przez Arktykę zajmie około 6-7 dni.
Kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput
FSUE Atomflot twierdzi, że w letnio-jesiennym sezonie nawigacyjnym zapewni dwa rejsy na wodach Północnej Drogi Morskiej, pomiędzy europejską częścią Rosji a Dalekim Wschodem. Kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput wyruszy z Murmańska do Petersburga 15 czerwca. Przepłynięcie trasy przez Arktykę zajmie około 6-7 dni. Statek Atomflotu zostanie załadowany w Sankt-Petersburgu. Rejsy są przewidziane w ramach projektu federalnego „Rozwój Północnej Drogi Morskiej” w ramach Państwowego Programu Rozwoju Kompleksu Przemysłowego Energii Atomowej w 2022 roku.
Dwa dotowane rejsy towarowe wzdłuż wybrzeża na kontenerowcu Sevmorput z napędem jądrowym są planowane w celu transportu ładunków po obniżonych stawkach do regionów Dalekiego Wschodu i z powrotem do europejskiej części Rosji. To realna szansa dla każdego właściciela ładunku na dostarczenie swojego ładunku po kosztach transportu, które nie obejmują kosztów czarteru kontenerowca – powiedział Leonid Irlitsa, p.o. dyrektora generalnego FSIE Atomflot.
Czytaj też: Rosyjski sektor kolejowy stoi w obliczu poważnego kryzysu
Kontenerowiec o napędzie atomowym ma pływać regularnie
FSUE Atomflot pracuje nad otwarciem regularnej sezonowej linii kontenerowej na obszarze Północnej Drogi Morskiej (NSR). Pierwszy rejs statku Sevmorput w letnio-jesiennym sezonie nawigacyjnym 2022 r. połączy Sankt-Petersburg, Pietropawłowsk Kamczacki i Murmańsk między 22 czerwca a 1 sierpnia. W porcie w Sankt-Petersburgu powstaje obecnie baza ładunkowa. Rozważany jest schemat, zgodnie z którym statek z ładunkiem zawinie do Murmańska, aby zabrać dodatkowy ładunek przed wypłynięciem w kierunku Pietropawłowska Kamczackiego. Drugi rejs zaplanowany jest na wrzesień.
Kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput zmoże przewozić kontenery ISO 20 (1320 jednostek) i kontenery ISO 40 (428 jednostek). W maju FSUE Atomflot został ogłoszony zwycięzcą konkursu Ministerstwa Rozwoju Rosyjskiego Dalekiego Wschodu i Arktyki na wyłonienie firmy, która zajmie się dotowanym przewozem ładunków drogą morską z europejskiej części Rosji na Daleki Wschód i z powrotem. Dwa rejsy w obie strony, rozpoczynające się w portach europejskiej części Rosji, mają zostać zorganizowane w 2022 r.
Czytaj też: Duży projekt infrastrukturalny Rosji. Nowe połączenie kolejowe w Arktyce
Znajdziesz nas w Google NewsCzy Północna Droga Morska stanie się konkurencją dla Kanału Sueskiego?
3 Komentarze