MorskiTransport

Kontenerowiec o napędzie atomowym dotarł do Murmańska

Kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput przypłynął do Murmańska z Pietropawłowska Kamczackiego. FSUE Atomflot pracuje nad otwarciem regularnej sezonowej linii kontenerowej na wodach Północnej Drogi Morskiej. Przepłynięcie trasy przez Arktykę będzie zajmować około 6-7 dni.

Kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput

FSUE Atomflot podaje, że jego kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput zakończył rejs z Pietropawłowska Kamczackiego do Murmańska. Był to pierwszy dotowany przybrzeżny transport towarowy na trasie Sankt-PetersburgMurmańskPietropawłowsk KamczackiMurmańsk.

Chociaż 70% powierzchni Morza Wschodniosyberyjskiego jest pokryte rocznym lodem, kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput przepłynął całą Północną Drogę Morską bez asysty lodołamacza. Pierwszy dotowany rejs został zakończony zgodnie z planem – powiedział Leonid Irlitsa, p.o. dyrektora generalnego FSUE Atomflot.

Statek dostarczył 21 czterdziestostopowych kontenerów z mrożonymi rybami, 8 jednostek drobnicy (sprzętu) i jeden czterdziestostopowy kontener z wyposażeniem dla platformy wiertniczej. Jak poinformował Leonid Irlitsa, drugi dotowany rejs przybrzeżny kontenerowca planowany jest na wrzesień.

Czytaj też: Rosja wyśle kontenerowiec o napędzie jądrowym w podróż przez Arktykę

Kontenerowiec ma pływać regularnie

FSUE Atomflot pracuje nad otwarciem regularnej sezonowej linii kontenerowej na obszarze Północnej Drogi Morskiej (NSR). Pierwszy rejs statku Sevmorput połączył Sankt-Petersburg, Pietropawłowsk Kamczacki i Murmańsk. W porcie w Sankt-Petersburgu powstaje obecnie baza ładunkowa.

Kontenerowiec o napędzie atomowym Sevmorput zmoże przewozić kontenery ISO 20 (1320 jednostek) i kontenery ISO 40 (428 jednostek). W maju FSUE Atomflot został ogłoszony zwycięzcą konkursu Ministerstwa Rozwoju Rosyjskiego Dalekiego Wschodu i Arktyki na wyłonienie firmy, która zajmie się dotowanym przewozem ładunków drogą morską z europejskiej części Rosji na Daleki Wschód i z powrotem. Dwa rejsy w obie strony, rozpoczynające się w portach europejskiej części Rosji, mają zostać zorganizowane w 2022 r.

 

Czytaj też: Duży projekt infrastrukturalny Rosji. Nowe połączenie kolejowe w Arktyce

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button