E-commerce

Mali sprzedawcy mają duży apetyt na korzystanie z platformy B2B

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez biznesową grupę handlową, mniejsze firmy coraz częściej korzystają z platformy B2B, ponieważ daje im to możliwość szybkiego skalowania (47%) i obniża bariery w nawiązywaniu kontaktów z nowymi klientami (46%).

Platformy B2B coraz popularniejsze

Badanie, przeprowadzone przez Connected Commerce Council w Waszyngtonie, wykazało, że 64% małych firm, które korzystają z jednej platformy B2B lub kilku na raz, robi to w celu wprowadzenia na rynek nowych produktów. 59% małych sprzedawców korzysta z nich również w celu uzyskania dostępu do nowych rynków, zmniejszenia kosztów zapasów i magazynowania. Mniejsi sprzedawcy twierdzą również, że platformy dają im możliwość szybkiego zwiększenia skali działalności (47%) i obniżają bariery w nawiązywaniu kontaktów z nowymi klientami (46%).

Stwierdziliśmy, że mali i średni sprzedawcy, którzy korzystają z wielu kanałów sprzedaży, wysoko cenią sobie narzędzia i platformy internetowe. Małe i średnie przedsiębiorstwa często sprzedają za pośrednictwem więcej niż jednego rynku – czytamy w raporcie Connected Commerce Council.

Jak wynika z raportu, większość małych firm twierdzi, że korzysta z Amazon Business częściej niż z innych platform B2B i B2C (business-to-consumer). Konkretnie, 83% małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z Amazon, następnie z eBay (59%), Walmart Marketplace (36%), Etsy (30%) i Target Plus (20%). Mali sprzedawcy informowali również o korzystaniu z innych rynków, takich jak Poshmark, Houzz, ASOS, Mercari, OfferUp, Newegg i Discogs.

Czytaj też: Raport Santander wskazuje dynamiczny wzrost i rozwój e-commerce B2B

Sprzedawcy nie korzystają tylko z jednej platformy B2B

Z raportu wynika, że dwa najpopularniejsze kanały sprzedaży online dla małych i średnich przedsiębiorstw to strony internetowe sklepów internetowych należące do firm (59%) oraz marketplace’y (58%). Spośród małych i średnich przedsiębiorstw, które korzystają z platformy B2B, 75% używa więcej niż jednej z nich. Ponadto 82% małych sprzedawców, którzy prowadzą sprzedaż w serwisie Amazon.com, korzysta również z co najmniej jednego dodatkowego marketplace’u internetowego. Zaś 83% małych i średnich przedsiębiorstw sprzedających na platformach internetowych korzysta z co najmniej jednego „zintegrowanego narzędzia”, które pomaga w prowadzeniu działalności, np. w realizacji zamówień, magazynowaniu i fakturowaniu.

Typowy sprzedawca korzysta z pięciu kanałów sprzedaży, zarówno online, jak i offline. Dodatkowe „zintegrowane narzędzia” oferowane przez marketplace’y internetowe są niezwykle popularne i dostarczają sprzedawcom prawdziwą wartość w postaci uproszczenia i oszczędności kosztów – czytamy w raporcie Connected Commerce Council.

Czytaj też: E-commerce: Problemy wizerunkowe mogą przesądzić o przyszłości Wish

Transgraniczna sprzedaż B2B Alibaby rośnie dzięki popytowi w USA

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button