Hyundai współpracuje z Aramco. Celem opracowanie syntetycznego paliwa z CO2
Hyundai rozpoczął projekt badawczy, którego celem będzie opracowanie e-paliwa. Według uczestników projektu syntetyczne paliwo ma wydłużyć zieloną transformację w branży motoryzacyjnej.
Hyundai współpracuje z Aramco
Hyundai podjął współpracę z Saudi Arabian Oil Company. Głównym celem projektu jest opracowanie zaawansowanego e-paliwa, które będzie stosowane w silniku o zapłonie iskrowym. W pracach mają uczestniczyć również naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii im. Króla Abdullaha.
E-paliwo ma być syntetyzowane z zielonego wodoru (wytwarzanego w procesie elektrolizy wody przy zastosowaniu OZE) oraz dwutlenku węgla, co ma przyczynić się do 80% niższych emisji. Paliwo opracowywane przez Hyundai i Aramco ma być zastosowane razem z innowacyjnym systemem spalania.
Zobacz także: Przez zerwane łańcuchy dostaw Hyundai stworzy własne mikrochipy
Syntetyczne paliwo wydłuży zieloną transformację
Pomimo rozwijania technologii samochodów elektrycznych, największe korporacje motoryzacyjne jednocześnie prowadzą projekty naukowe zmierzające do opracowania paliw syntetycznych, które mają stać się ważnym elementem zielonej transformacji.
Hyundai Motor Group ma dostarczyć najnowocześniejszy silnik benzynowy o bardzo niskim spalaniu do badań. Aramco ma wykorzystać technologię paliwową, aby zaprojektować formułę paliwa. KAUST zapewni udział naukowców oraz zaplecze badawcze. Podczas projektu badawczego zespół będzie szacował, jak bardzo można zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych, stosując paliwo syntetycznego w pojazdach hybrydowo-elektrycznych zamiast paliwa konwencjonalnego.
Alain Raposo, wiceprezes Hyundai Motor Group, powiedział o projekcie:
BEV i FCEV będą najlepszymi technologiami Hyundai Motor Group, aby osiągnąć mobilność neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, podczas gdy przyjazna dla środowiska technologia ICE, która łączy przyjazne dla środowiska paliwo i silniki o bardzo ubogim spalaniu, będzie kluczem do skutecznego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych podczas naszej transformacji do pojazdów elektrycznych.
Zobacz także: Według ONZ wciąż można zatrzymać zmiany klimatyczne. 5 wskazówek dla rządów
E-paliwa mają umożliwić kierowcom pojazdów spalinowych zatrzymanie dotychczasowych pojazdów, przy jednoczesnej redukcji emisji CO2. Wówczas pozwoliłyby na wydłużenie procesu przechodzenia na elektryki, wpływając tym samym na ceny surowców wykorzystywanych do produkcji baterii, które już dzisiaj osiągają rekordowe ceny (Więcej: Chińczycy kupują kopalnie litu w Zimbabwe. Trzy w ciągu czterech miesięcy oraz Cena niklu najwyższa od dekady! Prognozowany dalszy wzrost).
Znajdziesz nas w Google NewsHyundai pokazał wodorowe ciągniki siodłowe bez kabin o zasięgu 1000 km
Jeden komentarz