DrogowyTransport

Renault zaprojektuje ciężarówkę elektryczną o koszcie porównywalnym do pojazdu z silnikiem Diesla

Renault Trucks opublikował najnowszy projekt samochodu dostawczego. Francuski koncern łączy siły z firmą logistyczną Geodis. Ciężarówka elektryczna Renault będzie testowana w Paryżu już w przyszłym roku. Jej koszt ma być porównywalny do pojazdu z silnikiem Diesla. 

Prototyp nowego pojazdu od Renault i Geodis 

Geodis ma wykorzystać nowe pojazdy w logistyce miejskiej. Na podstawie projektu 16-tonowej elektrycznej ciężarówki o koszcie porównywalnym (TCO2*) do pojazdu z silnikiem Diesla ma już wkrótce powstać prototyp. Pojazd ma zintegrować wszystkie wymagania oraz funkcje dostaw w centrach miast, w tym eliminację emisji zanieczyszczeń i hałasu. Bezpieczeństwo kierowcy ma zostać podniesione przez obniżoną kabinę. Ponadto dzięki projektowi kabiny piesi i uczestnicy ruchu drogowego mają być lepiej widoczni, co ma zminimalizować kolizje i wypadki. Zamiast lusterek wstecznych zastosowano system kamer oferujących widok 360°. Boczne przesuwane drzwi po stronie pasażera mają ograniczać kąt otwarcia drzwi. Ponadto każdy kierowca będzie dysponował specjalnym systemem nawigacyjnym, który zostanie stworzony z myślą o optymalizacji miejskich tras.

Zobacz także: Renault przyjęło krytykę na klatę i pokazało, że Kadjar może być fajnym autem

Renault.com
Renault.com

Zobacz także: Średni wiek ciężarówki w Polsce wynosi 13 lat. Najstarsze pojazdy są w Grecji

Ciężarówka elektryczna Renault – pierwsze testy w 2023 roku

Prototyp ma być gotowy pod koniec tego roku, natomiast w 2023 roku trafić do testowej eksploatacji w stolicy Francji. Zdaniem przedsiębiorstw stworzenie ciężarówki elektrycznej, której koszt będzie porównywalny do pojazdu z silnikiem Diesla, jest jedynym skutecznym sposobem na ograniczenie emisyjności, a tym samym spopularyzowania napędów alternatywnych.

Bruno Blin, prezes Renault Trucks, powiedział:

Celem projektu, w którym Renault Trucks współpracuje z firmą GEODIS, jest zaprojektowanie ciężarówki, która płynnie wkomponuje się w miejski krajobraz, wśród innych użytkowników dróg w obszarach o dużym natężeniu ruchu, a nawet w strefach dla pieszych.

Firma logistyczna Geodis chce do 2030 roku zmniejszyć emisje CO2 o 30%. Przedsiębiorstwo zobowiązało się również do dostarczania bezemisyjnych dostaw do 37 miast we Francji do 2023 roku.

*TCO = całkowity koszt posiadania, tj. całkowity koszt zasobu lub usługi w całym cyklu życia

Najlepiej sprzedające się dostawczaki: W Europie Ford, w Polsce Renault

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button