E-commerce

Koreański Naver kupi amerykańską witrynę e-commerce Poshmark

Naver przejmie amerykańską witrynę e-commerce Poshmark za 17,90 dolarów za akcję w ramach transakcji gotówkowej, która wyceni sklep internetowy na około 1,2 miliarda dolarów. Akcje Poshmarku podskoczyły w przedłużonym handlu.

Naver kupi firmę e-commerce Poshmark

Południowokoreański gigant internetowy Naver przejmuje amerykańskiego detalistę e-commerce Poshmark za około 1,2 miliarda dolarów. Naver zapłaci 17,90 dolarów za akcję w ramach transakcji gotówkowej. Akcje południowokoreańskiego giganta internetowego spadły o ponad 7% podczas sesji azjatyckiej, podczas gdy akcje Poshmark podskoczyły aż o 14% w przedłużonym handlu.

Naver jest operatorem wyszukiwarki, platformy e-commerce i innych usług w Korei Południowej. Firmy powiedziały, że transakcja pogłębi zasięg Naver w sprzedaży detalicznej online, jednocześnie umożliwiając Poshmark wejście na rynki międzynarodowe. Poshmark to popularna witryna sprzedaży detalicznej online, która pozwala ludziom na zakup odzieży od innych użytkowników. Firma weszła na giełdę w styczniu 2021 roku w cenie 42 dolarów za akcję, trafiając na rynek w czasie, gdy zakupy online gwałtownie rosły z powodu pandemii Covid-19. Od tego czasu akcje firmy gwałtownie spadły.

Czytaj też: Czy Metaverse i transakcje NFT to przyszłość e-commerce?

Konsolidacja na rynku odzieży używanej

Naver i Poshmark spodziewają się, że transakcja wygeneruje „znaczące przychody i synergie kosztowe”, w tym ponowne przyspieszenie rocznego wzrostu przychodów powyżej 20% w najbliższym czasie, ponieważ reklamy poprawiają monetyzację, inwestycje rosną za granicą, a handel na żywo zyskuje większą popularność. Zakładając, że transakcja dojdzie do skutku, Poshmark stanie się samodzielną spółką zależną Naver prowadzoną przez CEO Manisha Chandrę i obecny zespół zarządzający Poshmark. Poshmark będzie nadal działał pod swoją dotychczasową marką, jak twierdzi Naver, i utrzyma swój personel, bazę użytkowników i siedzibę w Redwood City w Kalifornii.

Możliwość połączenia sił z Naver – jedną z wiodących i najbardziej innowacyjnych i odnoszących sukcesy firm internetowych na świecie – jest świadectwem siły naszej marki, modelu operacyjnego i tego, co zbudowaliśmy w ciągu ostatniej dekady z naszym utalentowanym zespołem i niesamowitą społecznością. Nasza branża rozwija się w szybkim tempie, a my jesteśmy podekscytowani możliwością dalszego przewodzenia przyszłości zakupów poprzez dostarczanie naszej społeczności niezrównanych doświadczeń, które są proste, społeczne, zabawne i zrównoważone. Jest to bardzo atrakcyjna okazja dla naszych pracowników, którzy skorzystają z bycia częścią większej, globalnej organizacji o wspólnych wartościach i uzupełniających się atutach – przekazał CEO Poshmark Manish Chandra.

Transakcja przyczynia się do niedawnej konsolidacji na rynku odzieży używanej. Etsy nabył aplikację Depop za 1,62 miliarda dolarów w zeszłym roku. Depop konkuruje z Poshmark i innymi serwisami odsprzedaży, takimi jak ThredUp.

Czytaj też: Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Rynek e-commerce rozpędził cyfrową gospodarkę w Polsce

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button