W minionym roku samochody użytkowe w Europie sprzedawały się znacznie lepiej niż samochody osobowe. Najlepiej sprzedające się dostawczaki to przede wszystkim samochody marki Ford.
Wzrost na rynku samochodów użytkowych
Według ACEA, w minionym roku zarejestrowano w Europie (w tym w Wielkiej Brytanii) 1 981 412 nowych samochodów dostawczych (masa do 3,5 tony). Oznacza to wzrost o 10,5% r/r. W przypadku samochodów osobowych na rynku zaobserwowano natomiast spadek o 1,5% r/r.
W 2021 roku Polsce sprzedano 73 926 pojazdów użytkowych, co stanowi wzrost o 23,9% r/r. W Polsce, w kontraście do Europy, wzrósł popyt na samochody osobowe o 4,3% r/r.
Zobacz także: Volkswagen i Bosch tworzą oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy
Najlepiej sprzedające się dostawczaki – Ford Transit Custom
Po raz siódmy z rzędu liderem wśród marek samochodów użytkowych został Ford. Samochody dostawcze amerykańskiego koncernu kupowano najczęściej w krajach takich jak: Wielka Brytania, Irlandia, Dania, Finlandia, Grecja, Turcja, Rumunia, Czechy oraz Węgry. Co więcej, Ford Transit Custom był najchętniej kupowanym samochodem w ostatnim kwartale ubiegłego roku, uwzględniając w tym samochody osobowe. Ford Ranger natomiast był najlepiej sprzedającym się pick-upem z 38,1% udziałem w rynku.* Amerykański gigant motoryzacyjny rozwija technologię Ford Pro, która ma pomóc w transformacji elektrycznej floty.
W Polsce liderem jest Renault. W ubiegłym roku kupiono 14 121 samochodów dostawczych francuskiego koncernu (wzrost o 58,2% r/r). W rankingu drugie miejsce zajął Ford, trzecie zaś Fiat.
Zobacz także: KE nie respektuje zasady neutralności technologicznej i narzuca nam elektryki [WYWIAD]
W Polsce, w kategorii samochodów użytkowych, króluje Renault Master, który stanowi 75% wszystkich kupionych samochodów dostawczych tej marki. Biorąc pod uwagę samochody użytkowe w Europie, w tym wolumen sprzedaży, należy wziąć pod uwagę krytyczną sytuację z 2020 roku, która spowodowała wzrost sprzedaży w roku ubiegłym. W przypadku korporacji Renault problemy z półprzewodnikami dotkliwie wpłynęły na produkcję i sprzedaż nowych samochodów. Koncern sprzedał 2,7 mln aut, czyli o 4,5% mniej niż w 2020 roku.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych w 2021 r. wzrosła dwukrotnie!
*Dane zaprezentowane przez Ford of Europe obejmują sprzedaż na 20 europejskich rynkach: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania , Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
Znajdziesz nas w Google News
5 Komentarze