E-commerceInfo z rynkuTransport
Gorące newsy

InPost i Modivo wprowadzają w pełni zwrotne opakowania do e-commerce

W dobie ogólnoświatowego zanieczyszczenia środowiska, niektóre firmy prześcigają się w rozwiązaniach proekologicznych. Prym wiedzie w tym InPost, która wraz z Modivo, udowodniła, że przeciera nowe szlaki. Wszystko przez wprowadzenie ekologicznych opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku, które zminimalizują zapotrzebowania na jednorazowe opakowania nawet dziesięciokrotnie.

InPost wraz z Modivo wprowadzają opakowania wielokrotnego użytku

Prezes InPost Rafał Brzoska poinformował o innowacyjnej usłudze opakowań, dzięki czemu klienci będą mogli wykorzystywać je wielokrotnie. Jak wskazał Brzoska, będzie to możliwe również dzięki pełnej dezynfekcji produktów i łatwości ich obsługi. Tym samym jest to pierwszy tego produkt w branży e-commerce w Polsce i jeden z pierwszych w Europie. Wszystko to dzięki współpracy ze spółką eobuwie.pl z grupy CCC i ich platformą Modivo.

Zobacz również: InPost jednym z dziesięciu najlepszych startupów w Europie!

Jak poinformował Rafał Brzoska:

Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna.

Z tego powodu spółka wdraża rozwiązanie, które ma na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu e-commerce na środowisko naturalne. Wystarczy, że klient zeskanuje kod QR, który widnieje na opakowaniu i zwróci je w najbliższym paczkomacie. Co więcej, każde opakowanie jest dostosowane do produktu, więc unika się przewożenia nadmiarowych gabarytów.

Zobacz również: InPost rozpoczął współpracę z eBay w Wielkiej Brytanii

Jak wskazał Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl z grupy CCC:

Zrównoważone podejście w kontekście rosnącego biznesu jest dla nas bardzo ważne. Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników.

Zapłata stwierdził również, że:

Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu. Gorąco zachęcamy do udziału w akcji – dołóżmy wspólnie cegiełkę do zielonej rewolucji w e-commerce.

Opakowania wielokrotnego użytku pojawiały się już wcześniej, ale to InPost może zrewolucjonizować rynek

Na podobny pomysł wpadła kilka lat temu fińska spółka RePack, która także stosuje ekonomiczne paczki zwrotne. Obecnie z sukcesem rozwija swój biznes zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych.

Zobacz również: E-commerce na czele z Amazonem przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Niemniej jednak InPost również może zwiększyć swój udział w tej niszy, ponieważ zapotrzebowanie na produkty proekologiczne w branży e-commerce nieprzerwanie wzrasta. Tym samym, że firma Rafała Brzoski chce na stałe wpisać się w charakter największych spółek logistycznych w Europie, które kierują się zasadami zrównoważonego rozwoju.

 

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button