Według najnowszego komunikatu produkcja Izery ma się rozpocząć pod koniec 2024 roku. Spółka ElectroMobility Poland, która odpowiada za produkcję polskiego samochodu elektrycznego, zatrudniła menedżerów, pracujących wcześniej dla Opla czy General Motors.
Produkcja Izery – światowej klasy menedżerowie
Do projektu zaangażowano doświadczonych menedżerów, którzy pracowali wcześniej w największych koncernach motoryzacyjnych. Mowa m.in. o Wojciechu Szyszko, który dołączył do rady nadzorczej. Wcześniej przez 17 lat zarządzał polskim oddziałem Kia Motors. Dyrektorem do spraw produktu został Wojciech Mieczkowski, związany z General Motors jako szef marki Opel i dotychczasowy dyrektor generalny Opla w Polsce. O Izerze wypowiada się ze sporym entuzjazmem:
Do tej pory Polska, w obszarze motoryzacji, była jedynie rynkiem zbytu dla produktów projektowanych poza naszymi granicami. Takich projektów jak Izera jest tylko kilka w Europie. Wierzę, że przy wsparciu międzynarodowych ekspertów z branży uda nam się stworzyć samochody „uszyte” na miarę bieżących potrzeb współczesnych użytkowników. Jestem przekonany, że takie samochody trafią do serc nie tylko polskich konsumentów
Zobacz także: Tomasz Bęben: Polska motoryzacja częściami stoi
Romuald Rytwiński, który brał udział w budowie i rozbudowie największych fabryk na świecie, m.in. Opla w Gliwicach ma sprawować funkcję doradcy zarządu ElectroMobility Poland w obszarach planowania strategicznego i budowania łańcuchów dostaw. Wcześniej przez 18 lat pracował w fabryce samochodów na Żeraniu, a w latach 90. przeszedł do korporacji Generał Motors, gdzie odpowiadał m.in. za budowę fabryki Opla w Gliwicach, szefował polskiemu i hiszpańskiemu oddziałowi GM, był również odpowiedzialny za produkcję amerykańskiego koncernu w Rosji i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw.
Spółka liczy na jego wsparcie w wyborze dogodnej działki na terenie Jaworzna. Sam Rytwiński mówi, że:
Budowa od podstaw, czy rozbudowa nowoczesnego zakładu produkcji samochodów osobowych to projekty, które miałem okazję już kilkakrotnie realizować w swojej karierze zawodowej. Oczywiście każdy projekt ma swoją specyfikę, ale logika procesu oraz jego skala pozostaje bez zmian
Izera – wybór platformy technologicznej
Na początku przyszłego roku spółka planuje ogłoszenie inwestora zastępczego. Pod koniec pierwszego kwartału ma zostać zaprezentowany partner technologiczny, który dostarczy platformę do budowy trzech modeli samochodu.
Spółka ElectroMobility Poland została dokapitalizowana przez Skarb Państwa kwotą 250 mln zł. Szacuje się jednak, że inwestycje mogą sięgać nawet 5 mld zł. Projekt ma zapewnić ok. 3 000 miejsc pracy. Firmy współpracujące z Izerą mają zatrudnić natomiast 15 000 pracowników. Według oficjalnych szacunków, po osiągnięciu pełnych zdolności produkcyjnych, rocznie z fabryki w Jaworznie ma wyjeżdżać 150 000 samochodów.
Zobacz także: Fabryka Izery ma powstać na Śląsku
Znajdziesz nas w Google News
4 Komentarze