Flix wycofuje swoje pociągi FlixTrain ze Szwecji. To pierwszy kraj, w którym przewoźnik uruchomił usługę połączeń kolejowych. Teraz firma przeniesie wolne pociągi do Niemiec, gdzie skupi się też na wzmocnieniu połączeń autobusowych FlixBus.
Pociągi FlixTrain trafią do Niemiec
Według komunikatu prasowego firmy, Grupa Flix zdecydowała się przesunąć zasoby ze swojej działalności kolejowej w Szwecji, aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie w Niemczech. Pociągi FlixTrain, które wcześniej obsługiwały trasę Sztokholm – Göteborg, zostaną przeniesione do naszego zachodniego sąsiada. Jednocześnie firma ogłosiła zwiększenie pojemności na trasach autobusowych o 25%, aby „zaspokoić rosnące zapotrzebowanie”.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Flix uruchomił połączenia kolejowe między Sztokholmem a Göteborgiem w 2021 roku, ale podczas tegorocznej zimy musiał się zmagać z wieloma problemami technicznymi. Według systemu rezerwacji przewoźnika, pociągi w Szwecji już w ogóle nie kursują. Firma poinformowała, że skontaktuje się z poszkodowanymi klientami i zwróci im pieniądze za zakupione bilety.
Zielono nie tylko na autobusach i pociągach
Kilka tygodni temu Flix przedstawił swoje wyniki za ubiegły rok. Firma zanotowała wzrost przychodów o 30%, co po raz pierwszy w historii doprowadziło do osiągnięcia przychodów na poziomie 2 miliardów euro. Z usług dostawcy mobilności skorzystało 55 milionów podróżnych w Europie i aż 81 milionów na całym świecie.
Wysokie roczne wyniki Flixa pokazują, że strategia, którą przez ostatnie 10 lat konsekwentnie realizujemy, jest właściwa. Ubiegłoroczne wyniki potwierdzają sukces Flixa, jako wiodącej globalnej firmy branży travel-tech. Bazując na naszej technologii, chcemy wzmacniać naszą pozycję jako globalnego pioniera, napędzając zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla wszystkich – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa.
Czytaj też: Zielono nie tylko na autobusach. Wyniki firmy przebiły prognozy
Z oferty FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kamil Koç, skorzystało w ubiegłym roku ponad 81 milionów podróżnych, podróżując do ponad 5600 miejsc docelowych. To wzrost o 34% w porównaniu z rokiem 2022.
Dodatkowo, na początku lutego tego roku FlixBus rozpoczął swoją działalność w Indiach, który stanowi drugi co do wielkości rynek autobusowy na świecie. Platforma oferuje codziennie 200 połączeń do 46 miast, obejmując takie lokalizacje jak Delhi, Lucknow, Jodhpur i Varanasi. Firma planuje już nowe połączenia, głównie na południe kraju.
Znajdziesz nas w Google News