Ruszyły testy kolei maglev z Ganzhou do Shenzhen. Pojedzie 600km/h

Maglev, czyli „lewitująca” kolej dużych prędkości jest jedną z nadziei zminimalizowania negatywnego wpływu CO2 na środowisko. Chiny pochwaliły się kilka miesięcy temu pociągiem, który może osiągnąć zawrotną prędkość 600 km/h. Dzięki temu podróż z Ganzhou do Shenzhen zostanie skrócona z siedmiu do zaledwie dwóch godzin.
Ruszyły testy szybkich kolei maglev w Chinach. Lewitujący pociąg pojedzie aż 600 km/h
Maglev korzysta z systemu napędowego lewitacji magnetycznej. Dzięki temu może osiągnąć znacznie większe prędkości, niż tradycyjne pociągi pasażerskie. Chiny planują połączyć największe miasta w kraju tym środkiem transportu, co wydaje się racjonalne z punktu widzenia ogromnego obszaru, jaki ten kraj zajmuje.
Z tego powodu rozpoczęły się właśnie testy pomiędzy Ganzhou a Shenzhen. Pozwoli to na znaczne przyspieszenie transportu pomiędzy obydwoma miastami do ok. dwóch godzin. Obecnie czas przejazdu pociągiem to 7 godzin, a samochodem około 5h.
The high-speed railway from Ganzhou to Shenzhen has entered the testing stage. Travel time will be shortened from 7 hours to 2 hours after opening. pic.twitter.com/GzwQNqn5PF
— Sharing travel (@MyChinaTrip) October 12, 2021
Wcześniej chińskie władze poinformowały o podobnym projekcie w nadmorskim mieście Qingdao. Wówczas także zaprezentowano maglev, który także może przejechać z Pekinu do Szanghaju w mniej niż 2,5h (a to odległość ponad 1000 km).
Czytaj więcej: Chiny wyprodukowały lewitującą kolej magnetyczną zdolną poruszać się 600 km/h!
Co więcej, taki transport stanowi jednocześnie doskonałą alternatywę dla podróży samolotami, które dorocznie generują tysiące ton gazów cieplarnianych. A z racji tego, że nawet Chiny chcą odejść od tego w swojej strategii długoterminowej, to maglev wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
Jak działa pociąg maglev?
Pojazdy tego typu mogą osiągać tak zawrotne prędkości, ponieważ nie dochodzi do tarcia z szynami. Zamiast tego unoszą się nad szynami, ponieważ są napędzane przez potężne elektromagnesy. Co więcej, dzięki swojej konstrukcji generują znacznie mniej hałasu, a ich konserwacja jest znacznie mniej częstotliwa. Niestety obecnie nie ma jeszcze wystarczającej infrastruktury do tego, aby pociągi tego typu stały się codziennością.
Czytaj również: Chińczycy budują pociąg zdolny poruszać się z prędkością 620 km/h
Jak informuje portal The Hill koleje typu maglev są jednak w budowie. Jednakże, jak twierdzą chińskie media — ich wykorzystanie będzie możliwe w normalnych warunkach komercyjnych najwcześniej za 5 do 10 lat. Niemniej jednak prezentowane testy nie pozostawiają złudzeń, że przyszłość kolei pasażerskich jawi się w jaskrawych barwach.
Źródło: Shenzhen GOV
Shenzen jest stosunkowo blisko Guanghou. Komuś odległość z Shanghai wjechała zapewne. Bzdury to są.
Ktoś myli miasta i jeszcze szkaluje innych 😉
Bodzar – tak jak ktoś już zapewne wyjaśnił Ci na Wykopie, tak i tutaj od początku było napisane – mowa jest o Ganzhou, a nie Guanghou (Kanton). To całkowicie inne miejsca, ponieważ Ganzhou jest oddalone od Shenzhen o około 450 km. Zresztą nikt nie pisał o Szanghaju, więc polecam mapę Chin, aby następnie pisać takie komentarze. 🙂
pozdrowienia
Ciekawe że komentarz o tym że w informacji są napisane bzdury szybko znikł, Czyży komentarze zepsute?