DHL kupuje 12 elektrycznych samolotów, których ładowanie trwa 30 minut
DHL Express, czyli spółka Deutsche Post AG, zamówiła 12 niewielkich, choć całkowicie elektrycznych samolotów od firmy Eviation. Modele Alice są w stanie przewieźć około 1200 kg i mają zasięg 440 mil morskich (815 km). Niewielkie rozmiary nadrabiają jednak możliwościami, bo mogą się ładować raptem w 30 minut.
Samoloty Alice, które zakupiła spółka DHL Express, mogą być ładowane podczas załadunku i rozładunku, dzięki czemu w znaczny sposób przyspieszą operacje transportowe. Rzecznik firmy przekazał, że samoloty mają dołączyć do floty DHL w 2024 roku. Ponadto zostaną rozmieszczone na trasach w Kalifornii.
We're building the first-ever electric aviation network – with all-electric @EviationAero Alice planes. Learn more: https://t.co/Ji0drdyOih pic.twitter.com/4dryA47dE3
— DHL Express (@DHLexpress) August 3, 2021
United Airlines kupi 200 samolotów elektrycznych! Zmiana na lepsze?
Jak przekazał dyrektor generalny DHL Express John Pearson:
Elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa kluczową rolę i znacząco przyczyni się do osiągnięcia naszego ogólnego celu zrównoważonego rozwoju, jakim jest zerowa emisja.
Bloomberg poinformował, że kontrakt pomiędzy obydwiema firmami udowadnia zwiększenie nacisku na dostawców usług transportów. Dotyczy to przede wszystkim obniżenia emisji i zminimalizowania ich wpływu na zmiany klimatyczne.
Air cargo is going #electric! We are proud to share that today we write aviation history with @DHLExpress as they are the first to order 12 #AllElectric Alice eCargo planes. https://t.co/iqU6qIuOii pic.twitter.com/qmaolq3IC3
— Eviation Aircraft (@EviationAero) August 3, 2021
Firmy transportowe, takie jak DHL Express, coraz śmielej inwestują w rozwiązania proekologiczne
Dobrym przykładem następujących zmian w tym zakresie jest Amazon, który w zeszłym roku uzyskał zgodę na wykorzystywanie specjalnych dronów dostawczych. Maszyny są zasilane bateriami, które ładowane są z odnawialnych źródeł energii. Nie tylko gigant e-commerce inwestuje w takie środki, ponieważ jak wskazał Bloomberg, dotyczy to także United Parcel Service Inc, FedEx Corp. Obydwie firmy zamówiły furgonetki z napędem elektrycznym od takich firm, jak Rivian Automotive Inc, Arrival Ltd. i Canoo Inc.
Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że samoloty elektryczne dopiero raczkują. Istnieje również wiele technologicznych barier, które uniemożliwiają sprawną i długotrwałą eksploatację. Wszystko dlatego, że przed inżynierami stoją wyzwana takie jak konieczność zainstalowania dużych akumulatorów, które będą niezawodne w każdych warunkach.
Rolls Royce chce pokonać rekord prędkości samolotem elektrycznym
Tymczasem Eviation, czyli firma odpowiedzialna za model Alice przekazała, że samolot wykona swój inauguracyjny lot już w tym roku. Model będzie posiadał dziewięć miejsc pasażerskich, ale będzie przewozić jedynie 1/50 ładowności Boeinga Co. 777. Mimo takich ograniczeń DHL ma wobec niego duże plany. Przede wszystkim korporacja będzie wykorzystywać ten model do transportu paczek, które mają dotrzeć do odbiorcy w jak najszybszy sposób.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze