Elektryczna ciężarówka do rozwożenia chleba i piwa. Oto Fuso eCanter
Daimler Truck poinformował, że do klientów na całym świecie dotarło już 250 małych elektrycznych ciężarówek Fuso eCanter. Samochody są realną alternatywą dla tradycyjnych ciężarówek, ze względu na zerową emisyjność oraz średnicy zawracania, która idealnie nadaje się do jazdy w mieście.
Jak poinformował Daimler ciężarówki Fuso eCanter trafiły już do klientów w Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Nowej Zelandii. I choć premierę rynkową miał w 2017 roku, to klienci kupili 250 pojazdów, które służą między innymi do rozwożenia produktów m.in. do lokalnych sklepów i restauracji. Mimo że auta są produkowane w małej serii, to ich popularność stale wzrasta.
Elektryczna ciężarówka Nikola Tre napotkała poważny problem techniczny
Udowadniają to ostatnie kontrakty w Szwajcarii, gdzie firma logistyczna Rhyner Logistik, włączyła te ciężarówki na stałe do swojej floty. Jak wytłumaczył Stefan Greub, prezes i dyrektor zarządzający tej firmy:
Do dystrybucji towarów potrzebujemy pojazdów, które szybko i niezawodnie dotrą do celu także w utrudnionych warunkach miejskich. eCanter wjedzie nawet na parking podziemny, a jego elektryczny napęd daje wymierne korzyści w spowolnionym ruchu miejskim.
Samochody na prąd, takiej jak Fuso eCanter stają się coraz popularniejsze na świecie
Ta elektryczna ciężarówka została doceniona także przez brytyjską sieć piekarni Warburtons, które postawiła na zerową emisyjność. Codziennie pojazdy Fuso eCanter wyjeżdżają dostarczyć świeże pieczywo do 25 różnych klientów, głównie w centrum Manchesteru. Jak przekazał zarządzający transportem w Warburtons, Steve Gray:
Nasze pierwsze doświadczenia z eCanterem są zdecydowanie pozytywne. Jego zasięg spełnia z nawiązką nasze potrzeby, a sam pojazd został dobrze przyjęty przez naszych kierowców. Jest mniejszy od klasycznych pojazdów 7,5-tonowych; jego niewielkie gabaryty w połączeniu z doskonałą średnicą zawracania stanowią ogromną zaletę w eksploatacji śródmiejskiej.
Co ciekawe, Fuso eCanter został również dobrze przyjęty w Holandii, gdzie po ulicach jeździ jego wersji ro przewożenia piwa. Odpowiada za to browar Heineken, który otrzymał zmodyfikowaną wersję ze zbiornikiem mieszczącym nawet trzy tysiące litrów piwa. Samochód zaopatruje lokale gastronomiczne w centrum Amsterdamu.
Największą liczbę pojazdów posiada firma logistyczna DB Schenker, która w swojej flocie ma 36 ciężarówek w 11 krajach europejskich. Na przykład do włoskiego oddziału zakupiono w ostatnim czasie dwa takie pojazdy. A to z kolei dodatkowo udowadnia zwiększone zainteresowanie tym samochodem na rynku.
Polska firma NED-Project stworzy jacht napędzany energią jądrową!
Fuso eCanter, to realna alternatywa dla tradycyjnych ciężarówek miejskich
Tymczasem Fuso eCanter na pierwszy rzut oka nie jest samochodem, który robi spore wrażenie. Otóż jego masa to 7,49 t, zasięg ponad 100 km, moc 129 kW, a jego prędkość maksymalna, to jedynie ok. 80 km/h.
Jednakże musimy traktować tę ciężarówkę jako pojazd dostosowany do ruchu miejskiego, ponieważ dzięki swoim małym gabarytom może wjechać praktycznie wszędzie. Wówczas widzi się walory, które mogą w pozytywny sposób wpłynąć na jego atrakcyjność u klientów doceniających zerową emisyjność i wysokie oszczędności długofalowe.
Źródło: Daimler
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz