Info z rynku

Agnieszka Sałek (QSL): pandemia odcisnęła silne piętno na rynku gastronomicznym

O sytuacji w branży logistycznej wynikającej ze zniesienia lockdownów oraz rozpoczęcia sezonu wakacyjnego opowiada Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska.

Po długim okresie lockdownu od 15 maja 2021 r. klienci znowu mogą odwiedzać restauracje i kawiarnie. Jak wpłynęło to na zamówienia składane u logistyka żywności?

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska: W ostatnich, letnich miesiącach mogliśmy zaobserwować zdecydowany powrót klientów do restauracji i kawiarni. Trudny okres lockdownu niewątpliwie wszystkim dał się we znaki. Po zniesieniu obostrzeń klienci gościli w restauracjach częściej i chętniej niż w tym samym okresie przed pandemią. Wszyscy cieszymy się z powrotu do względnej normalności i mamy nadzieję, że okres ten będzie trwał jak najdłużej.

Czy tak duża dynamika zamówień nie jest problemem dla logistyka?

AS: Dla nas nie jest – dzięki doświadczeniu oraz wypracowanemu przez lata know-how możemy elastyczne dostosowywać się do aktualnego zapotrzebowania klientów, zapewniając stałe usługi
na najwyższym poziomie.

Elektryczna ciężarówka do rozwożenia chleba i piwa. Oto Fuso eCanter

Jak wygląda tegoroczny sezon wakacyjny w porównaniu do zeszłego roku i lat przed wybuchem pandemii?

Agnieszka Sałek: Z naszych obserwacji wynika, że wielu Polaków spędzało w tym roku wakacje w Polsce, co przełożyło się na duży ruch w lokalach w regionach i miejscowościach turystycznych oraz lokalach położonych wzdłuż autostrad. Pod względem sprzedaży tegoroczny sezon wakacyjny wypada lepiej niż miniony.

Jak krótko podsumowałaby Pani sytuację na rynku gastronomicznym na przestrzeni ostatnich
4 miesięcy?

AS: Okres pandemii odcisnął silne piętno na rynku gastronomicznym w Polsce, ale mamy nadzieję, że najtrudniejszy czas już za nami. Ostatnie kilka miesięcy było momentem oddechu dla całej gastronomii oraz branż z nią związanych, liczymy więc, że dobra sytuacja się utrzyma.

Jakie są Pani zdaniem perspektywy na kolejne miesiące? Jakie plany ma firma QSL Polska?

Agnieszka Sałek: Patrzymy w przyszłość z delikatnym optymizmem i będziemy wspierać naszych klientów tak, jak robiliśmy to dotychczas. Obecnie koncentrujemy się na bieżącej sprzedaży, jednocześnie monitorując wieści dotyczące możliwej czwartej fali zakażeń. Niezależnie od rozwoju sytuacji chcemy być odpowiedzialnym, elastycznym partnerem dla naszych klientów oraz utrzymać najwyższy poziom świadczonych usług. To wartości, którymi niezmiennie się kierujemy.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button