E-commerceInfo z rynku

Liczba Paczkomatów w Polsce rośnie. Jest ich już 13000

Liczba Paczkomatów w Polsce rośnie. InPost ma ich już w naszym kraju 13 000. Maszyna nr 13 000 została uruchomiona w Sopocie i jest zasilana z energii słonecznej. To nowy koncept, w ramach którego urządzenie będą instalowane w miastach w ramach programu „Green City”. Do programu dołączyły już Łódź, Kraków, Kielce, Wałbrzych, Zielona Góra, a do końca roku program obejmie kilkadziesiąt miast w Polsce.

Zainteresowanie dostawami przesyłek dla e-commerce rośnie skokowo, szybciej niż jakiekolwiek prognozy. Podobnie, jak wymagania konsumentów w tym zakresie – chcą odbierać paczki wygodnie, blisko i o dowolnej godzinie. Nie chcą się czuć ograniczani i nie chcą długo czekać na swoje zakupy. InPost chce być pierwszym operatorem logistycznym w Europie, który osiągnie taki cel na kilku rynkach równolegle. Uruchamiamy nową fabrykę Paczkomatów® i stawiamy na wdrożenia naszych maszyn na dużą skalę w Europie podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Liczba Paczkomatów w Polsce rośnie i będzie rosła

InPost, choć jest prekursorem jeśli chodzi o automaty paczkowe na polskim rynku, to rośnie mu konkurencja. Rozwój własnych automatów zapowiedział już PKN ORLEN oraz Allegro. W przypadku tej drugiej firmy pierwsze maszyny już się pojawiły. Konkretnie chodzi o cztery maszyny, które stanęły w Poznaniu i Warszawie. To jednak nie koniec zapowiedzi. Do wymienionych firm zamierzają dołączyć także AliExpress oraz Amazon, które chcą rozwijać swoje urządzenia. Należy zadać sobie pytanie, jak wpłynie to na przestrzeń publiczną?

InPost wprowadzi się do ośmiu magazynów Panattoni

Plany InPostu są ambitne. Kilka dni temu na stronie Urzędu Patentowego pojawiła się informacja, że spółka zastrzegła dwa znaki towarowe – InPost Fresh oraz InPost Deli. Jak wynika z informacji zawartych w dokumencie, platformy będą służyły do zamawiania posiłków i zakupów z różnych sklepów. Spółka nie komentuje tej sprawy, jednak wiele wskazuje, że Glovo, Uber Eats i Wolt będą miały konkurencję. Ponadto wcześniej w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie InPost uruchomił Lodówkomaty. Jak się można domyślić, maszyny będą służyć do przechowywania żywności. Tym samym InPost chce rozwijać się na rynku e-grocery.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button